۰
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۹

احتمال اتمام امتحانات دبیرستانیها در تیرماه

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: دو هفته تا 20 روز بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم، کنکور برگزار می‌شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: دو هفته تا 20 روز بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم، کنکور برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی با حضور در برنامه تهران20 با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درباره کنکور با سازمان سنجش است، اظهار کرد: کنکور بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم دانش‌آموزان برگزار می‌شود و برای همین کنکور تابعی از بازگشایی مدارس است و حدس می‌زنیم خردادماه ایام امتحانات باشد و با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌آید امتحانات تا بخشی از تیرماه ادامه پیدا کند.
وی افزود: در دو هفته تا20 روز بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم کنکور برگزار می‌شود و در حال حاضر مسأله تعطیلی مدارس، نظام‌های آموزشی را تحت‌الشعاع قرار داده است و 80 درصد دانش‌آموزان دنیا با اختلال آموزش مواجه شدند.
کمرئی با اشاره به تحقق70درصدی آموزش‌ها تا امروز، تصریح کرد: در ایران 15 میلیون دانش‌آموز به دلیل پیشگیری از کرونا تعطیل هستند و از انجا که سلامت دانش آموزان اولویت اول ماست باید مجوز حضور دانش‌آموزان داده شود و سلامت قطعی تضمین شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که این موضوع روشن نشود و تضمین سلامتی را نگیریم، اصرار به حضور دانش‌آموزان نداریم؛ هر چند که آموزش مهم است.
کمرئی با اشاره به اینکه پروتکل‌های وزارت بهداشت و اجرای آن برای ما قابل اهمیت است، گفت: اگر ما در تنگنای زمانی قرار بگیریم، باید طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت مدارس را بازگشایی کنیم و بر اساس این  پروتکل‌هایی که در فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد باید آموزش و پرورش رویه قبل خود را در صورت ادامه دار شدن شیوع ویروس و بازگشایی مدارس تغییر دهد .
وی در ادامه اضافه کرد: ولی ما نمی‌توانیم در فضای 35 متری با 35 دانش‌آموز این قواعد را اجرا کنیم و بر این اساس باید راه‌های مختلف را در نظر بگیریم‌.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعیین تکلیف شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: این موضوع مربوط به سازمان مدارس غیردولتی است و شورای نظارت استان و مرکزی باید تصمیم‌گیری کنند.
وی با بیان اینکه مدارس تیزهوشان در فضای مجازی آموزش‌ها را انجام می‌دهند، گفت: تولید و پخش تعداد 838 برنامه به میزان 419 ساعت در تلویزیون را از 10 اسفند سال 98 پیگیری کردیم و دانش آموزان زیادی از برنامه‌ها استفاده کردند و البته آموزش مجازی و جزوه‌هایی که برای دانش‌آموزان ارسال می‌شود، نیز در حال انجام است.
کد مطلب: 126791
برچسب ها: امتحانات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *