۰
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۳
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تعطیلی‌ها به اقتصاد فرهنگ آسیب زده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعطیلی و توقف فعالیت‌ها، آسیب جدی به فعالان فرهنگ و هنر کشور وارد کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعطیلی و توقف فعالیت‌ها، آسیب جدی به فعالان فرهنگ و هنر کشور وارد کرده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌ لادن حیدری اظهار کرد: مراکز فرهنگی و هنری نخستین مکان‌هایی بودند که با همه‌گیری ویروس کرونا برای مقابله با این بحران و حفظ سلامتی شهروندان، فعالیت‌شان‌، متوقف و کسب و ‌کارشان، تعطیل شد. این رخداد در حالی بود که همواره آخرین ماه سال و در پی آن نوروز، براستی بهار شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی بود، اکنون توقف این رویدادهای باشکوه و جذاب فرهنگی و هنری به منزله وارد شدن آسیب‌های جدی و پیامدهای ناگوار برای فعالان اقتصادی و نیز شاغلان بخش فرهنگ و هنر است.
او به وقوع بحران‌های موازی همه‌گیری کرونا در عرصه‌های اقتصادی اشاره کرد و با تاکید بر ضروری بودن توقف فعالیت‌ مراکز فرهنگی و هنری برای حفظ مصونیت و شکستن زنجیره انتقال بیماری، یادآور شد: از همان روزهای نخست، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی برای حمایت از کسب وکارهای آسیب‌دیده در بحران کرونا را در دستور کار وزارتخانه قرار داد.  
وی که مسؤولیت بهبود محیط کسب و کارها را در وزارتخانه متبوع بر عهده دارد، از تدوین بسته‌های حمایتی و ارائه آنها به ریاست جمهوری و سازمان برنامه‌ و بودجه و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط نظیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری‌ها خبر داد و افزود: مهمترین اقدام در این راستا تصویب کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در شمار کسب و کارهای ده‌گانه آسیب‌دیده و مشمول حمایت‌های مصوبه هیأت دولت بود و هم‌اکنون رایزنی و پیگیرهای فشرده‌ای برای اختصاص یارانه‌ها، معافیت‌ها و دیگر مهلت‌ها و تسهیلات قانونی در این زمینه جریان دارد.
مسؤول محیط کسب و ‌کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تدوین گزارش برآورد خسارت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های حاصله از آن در بخش فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: این برآورد خسارت سراسری، مبنایی برای حمایت‌های دولتی و جبران خسارات تعیین خواهد کرد.  
وی ادامه داد: بحران همه‌گیری کرونا، بی‌تردید، تغییراتی را در ابعاد مختلف زندگی انسان امروز و از جمله شیوه‌های آفرینش فرهنگی و هنری ایجاد خواهد کرد. این تغییرات هم‌اکنون با ارائه رایگان و یا کم‌قیمت آثار فرهنگی و هنری بر بسترهای مجازی آغاز شده است که خود نوید دهنده رونق بازارهای آنلاین هنر در آینده است.  حیدری بیان کرد: امیدوارم با عبور از این بحران، دیگر بار شاهد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و شور و نشاط آفرینش‌گران توانای کشور در فضاهای عمومی باشیم.
کد مطلب: 126973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *