; ?>; ?> وزارت ارشاد، تنها دنباله رو دیگران است - مردم سالاری آنلاين
۱
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۸
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران:

وزارت ارشاد، تنها دنباله رو دیگران است

وزارت ارشاد، تنها دنباله رو دیگران است
مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در نشست خبری امروز خود با رسانه ها درحالی که با بی اعتنایی به پرسش برخی از خبرنگاران منتقد عملکرد وی، موجب ناراحتی این خبرنگاران شد،گفت:
 وزارت ارشاد در طول این همه سال،هیچ حرکت مثبت و خلاقانه ای برای ساخت فیلمی درباره پیامبراکرم (ص) نکرده و تنها دنباله رو جریان های دیگری همچون تحریم اسکار بوده است .
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مدیرعامل خانه هنرمندان دراین نشست گفت: درطول این یک سالی که از مدیریت من بر این خانه گذشته تلاش کردیم که تسهیلات خوبی برای هنرمندان فراهم کنیم واین خانه را به خانه اعتماد آنان تبدیل کنیم . اجراهای گوناگون تئاتر برای کسانی که توسط مرکزهنرهای نمایشی و مراکز ذیربط تئاتر کشور نادیده گرفته شدند درنظرگرفتیم و تسهیلات وام هنرمندان را برای هنرمندانی که به این وام نیازدارند قراردادیم .
وی درپاسخ به این سوال که پس چرا برخی ازهنرمندان همچون چیستا یثربی از کوتاهی این خانه در حق او و مشکلاتی که برای اجرایش به وجود آوردند گلایه دارد  یا ملیحه سعیدی از عدم پرداخت وام برای انتشار آلبومش از طریق وام هنرمندان بسیار ناراحت بوده و از همه مهم تر عدم حمایت از نامدارانی چون بیضایی و رحمانیان که می خواستند به ایران بازگردند اما شرایطش فراهم نشد، هیچ اظهارنظری نکرد .
سرسنگی در ادامه این نشست با انتقاد از وزارت ارشادگفت: چرا وزارت ارشاد دنباله رو و پشت سر جریانهای دیگر حرکت می کند و دراین سال ها به جای دنبال جریان های دیگر حرکت کردن، هیچ حرکت مهم و جریان سازی از خود نشان نداده است. مدیرعامل خانه هنرمندان افزود: وقتی حوزه فرهنگی یک کشور تا این اندازه شکننده است که ساخت یک فیلم از آن سوی دنیا می تواند جریان فرهنگی کشور را دستخوش تغییر کند و سبب اتفاقات شبه انقلابی توسط عده ای شود که گلوپاره می کنند اما درطول این همه سال نه فیلم و نه حرکت روشنی درباره پیامبر اکرم (ص) انجام نداده اند . سرسنگی ادامه داد: سوال اینجاست طی این مدت چند اثر سینمایی قابل دفاع با موضوع حضرت رسول تولید کرده‌ایم که بعد می‌خواهیم با حرکت‌های شبه انقلابی تحریم اسکار واکنش نشان دهیم. سازمان‌هایی که پس از چنین اتفاق‌هایی سر و صدا به راه می‌اندازند باید پاسخگو باشند که طی ۳۳سال چند اثر فرهنگی در حد بین‌المللی با موضوع حضرت رسول(ص) تولید کرده‌اند. وی درباره تعطیلی خانه سینما یادآور شد: من امیدوارم که برای هیچ موسسسه و سازمانی هرگز اتفاقات خانه سینما پیش نیاید زیرا عقیده دارم اگر مدیران فرهنگی کشور ، مسائل روزمره و اتفاقات جاری خودشان را بر مسائل فرهنگی کشور ترجیح نمی دادند هرگز این اتفاق نمی افتاد. مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به سابقه خانه سینما و اتفاقات آن گفت: با تقصیرکاران این موضوع کار ندارم اما اگر دقت کنید می بینید همان آدم‌هایی که مورد اهانت و تهاجم قرار گرفته‌اند، درحال حاضر بودجه کلان برای پروژه های سینمایی دریافت می کنند . سرسنگی تاکید کرد: بدبختانه موضوع خانه سینما ابعاد سیاسی پیدا کرده و متاسفانه در مورد خانه سینما مسئولان فرهنگی ،سعه صدر نشان ندادند، در حالی که موضوع آن قابل حل بود و همچنان نیز هست. وی افزود: درحال حاضر شاهدیم که دوستان خانه سینما در نشستی با رییس‌جمهوری از برطرف شدن مشکلات این مجموعه خبر می دهند اما بلافاصله وزیر ارشاد چیز دیگری می‌گوید و این نشان می‌دهد که موضوع از دایره مسایل حقوقی و قانونی خارج شده است. دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر درباره مشکلاتی که برخی از مدیران ارشاد بر سر راه این خانه ایجاد کرده اند، تصریح کرد: ما می خواستیم این امکان فراهم شود تا هر نمایشگاهی که در خانه هنرمندان برگزار می‌كنیم در دیگر استان‌ها نیز برای عموم برگزار شود، برای اجرایی کردن این هدف قصد داشتیم شعبه‌های مختلف خانه هنرمندان را در دیگر استان‌ها نیز افتتاح کنیم كه متاسفانه هر کجا رفتیم دوستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوی ما را گرفتند كه هیچ وقت دلیل آن مشخص نشد. سرسنگی ادامه داد: برنامه ما این بود هر مراسمی اینجا برپا می‌شود امکان دیدن آن برای مردم دیگر استان‌ها نیز فراهم شود که این یعنی همان عدالت فرهنگی که مدیران وزارت ارشاد دم از آن می‌زنند اما اجازه گسترش خانه هنرمندان در کشور را ندادند. ما حتی در بوشهر و اراک تا مرحله افتتاح هم پیش رفتیم که درست روز مراسم افتتاحیه جلوی ما را گرفتند.




کد مطلب: 10624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *