۰
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۶

مرگ و میر کرونا در میان فقرا بیشتر است

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شواهد جدید نشان ‌می دهد که مرگ و میر کرونا در میان فقرا بیشتر است.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شواهد جدید نشان ‌می دهد که مرگ و میر کرونا در میان فقرا بیشتر است.
به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست خبری با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: شواهد جدید نشان ‌می دهد که مرگ و میر کرونا در فقرا بیشتر است و به این علت است که آنها دسترسی کم‌تری به وسائل بهداشتی و خدمات درمانی دارند. همچنین، تاثیر اقتصادی آن بر فقرا بیش از سرمایه‌داران است. آنهایی که در معرض از دست دادن شغل هستند و آنهایی که روزمزد کار می‌‌کنند، آسیب بیشتری از وضعیت می‌بینند. دولت همزمان با کرونا و این معضل نیز مقابله می‌کند. اما به دلیل کاهش قیمت نفت محدودیت ما بیشتر شده است که در این وضعیت نقش مردم و انجمن‌های خیریه در این وضعیت را پررنگ می‌کند.
معاون کل وزارت بهداشت افزود: اخیرا مراجعه به بیمارستان‌ها به دلیل ترس از ابتلا توسط بیماران غیرکرونا کاهش پیدا کرده است. این به خاطر کرونا و بسته شدن مراکز خصوصی است. با توجه به شرایط کنونی و سیاست‌های وزارت بهداشت، قریب به اتفاق مراکز عمومی و عمده مراکز خصوصی پزشکی، فعالیت خود را طی هفته روبرو شروع خواهند کرد. موارد غیراورژانس مانند دندان‌پزشکی باید با دقت بیشتری مراجعه شود.
حریرچی گفت: استفاده از ماسک برای بیماران کووید19 ضروری است. گرچه اخیرا شواهدی برای استفاده از ماسک مطرح شده است. اما اگر به جمله دقیق سازمان بهداشت جهانی رجوع کنیم، گفته شده است، اگر شما فرد سالمی هستید، توصیه می‌شود زمانی از ماسک استفاده کنید که از فرد مبتلا به کووید19 مراقبت می‌کنید. ماسک‌های خانگی کارایی بیشتری دارند و طریقه ساختن آن در سایت وزارت بهداشت وجود دارد. کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اظهار کرده اند که زمانی می‌توانیم محدودیت‌ها را برداریم که راه‌های جایگزین برای پیشگیری و سرکوب ویروس داشته باشیم.
کد مطلب: 127122
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *