۰
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۵

آزمون هماهنگ پایه ششم برگزار نمی‌شود

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که با توجه به شرایط خاص امسال، قرار بر این شد که آزمون هماهنگ برای پایه ششم تحصیلی برگزار نشود.
معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که با توجه به شرایط خاص امسال، قرار بر این شد که آزمون هماهنگ برای پایه ششم تحصیلی برگزار نشود.
به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده درباره امتحانات سراسری پایه ششم تحصیلی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی توصیفی است و مبنای اصلی آن هم فعالیتهایی است که دانش آموز در طول سال تحصیلی انجام می‌دهد.
وی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان پس از پایه ششم وارد دوره تحصیلی جدید می شوند معمولاً یک امتحان هماهنگ پایانی به صورت منطقه‌ای برای آنها برگزار می شد اما به دلیل اینکه یک ارزشیابی کیفی توصیفی هم در طول سال برای پایه ششم انجام می گیرد، انتقادهایی نسبت به آن از قبل کرونا وجود داشت.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص امسال قرار بر این شده که آزمون هماهنگ پایه ششم برگزار نشود و مانند سایر پایه‌های تحصیلی که معلمان ارزشیابی کیفی توصیفی را انجام می‌دهند در این پایه هم انجام شود و نیازی به انجام آزمون هماهنگ پایانی، که احتمالاً مستلزم اجتماعات دانش‌آموزان و به خطر افتادن سلامت آن‌ها باشد، نباشد.

حکیم زاده در بخش دیگر اظهارات خود با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جای مدرسه را نمی‌گیرد و کار تربیت فقط در مدرسه و تعامل چهره به چهره معلم با دانش آموزان اتفاق می‌افتد گفت‌: شرایط امسال شرایط خاصی است که نه تنها فقط در مورد آموزش بلکه در همه عرصه‌های زندگی مردم ناچار به پذیرش تغییراتی شده‌اند.

حکیم زاده اقدامات منسجم ایران در زمینه آموزش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تدریس و آموزش‌های مجازی دروس تحصیلی دانش آموزان به همت معلمان و فرهنگیان بر می گردد که از همان روز اول به روش‌های مختلف خلأ عدم حضور دانش آموزان در مدارس را جبران کردند.

وی افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که با قطعیت نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد اما ما دو موضوع را اصل قرار دادیم؛ اصل اول استفاده از تمامی بسترهای موجود اعم از تلویزیون، اپلیکشن "شاد" و اینترنت و راهبران آموزشی برای تداوم بخشی به جریان آموزش و اصل دوم هم آموزش پیش نیازهای تحصیلی برای شروع سال تحصیلی آینده به دانش آموزان است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه "صبح و گفت وگو" رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: پیش بینی ما این است که تا خردادماه سال تحصیلی ادامه پیدا کند و از طریق روش‌های متناسب با شرایط، آزمون‌ها را به صورت مجازی یا حضوری برگزار کنیم.
کد مطلب: 127340
برچسب ها: پایه ششم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *