۰
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۰

اخراج ۲۵کارگر به بهانه مفقودشدن یک لپ تاپ

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه از اخراج ۲۵ کارگر در یکی از شرکت‌های شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه به بهانه مفقود شدن یک دستگاه لپ تاپ در این واحد تولیدی و صنعتی خبر داد.
دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه از اخراج ۲۵ کارگر در یکی از شرکت‌های شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه به بهانه مفقود شدن یک دستگاه لپ تاپ در این واحد تولیدی و صنعتی خبر داد.
داوود میرزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارگران اخراجی شرکت پارلو در مراجعه به خانه کارگر مدعی شدند که کارفرمای این واحد تولیدی با طرح ادعاهای واهی و پوچ دست به اخراج دسته جمعی کارگران زده است. این بهانه مفقود شدن یک دستگاه لپ تاپ در فضای کارخانه است که گفته شده برای کنترل و پایش کارگران و محیط کاری مورد استفاده قرار می گرفته است.
وی بیان کرد: کارفرمای این واحد تولیدی بدون توجه به تذکرات مسئولین و حتی معاون فرماندار شهرستان مبنی بر بازگشت به کار کارگران اعلام کرده است تا زمانی که لپ تاپ شرکت پیدا نشود هیچ یک از کارگران حق ورود به محیط کارخانه را ندارند در حالیکه طبق تحقیقات صورت گرفته ورود و خروج کارگران در نگهبانی شرکت کنترل می شود و اصلا وجود این دستگاه رایانه در شرکت نامشخص است.
دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: کارفرمای شرکت بلافاصله پس از اخراج کارگرانی که بعضا با سابقه ۱۰ تا ۱۵ سال در شرکت فعالیت داشتند با انتشار آگهی استخدام اقدام به جذب نیروی کار جدید کرده است.
وی با بیان اینکه این کارفرما کارگران یاد شده را اخراج کرده تا بتواند با جذب نیروهای جدید با حداقل حقوق و دستمزد، هزینه‌های خود را کاهش دهد، از معوقات عیدی، سنوات و حقوق کارگران این شرکت نیز خبر داد و افزود: این کارخانه تولید کننده ورق‌های رنگی شیروانی است و بدلیل ضعف مدیریت در این مجموعه میزان اشتغال این شرکت از ۱۰۰ نفر به ۲۵ نفر کاهش یافته است.
میرزایی از دستگاه قضائی و مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا از کارفرما بخواهند زمینه بازگشت کارگران به این واحد تولیدی را فراهم کنند تا در این شرایط کرونایی اخراج کارگران چالش دیگری برای جامعه ایجاد نکند.
وی از اخراج ۴۷ نیروی کار در شرکت روناک دارو شهرصنعتی کاوه نیز خبر داد و افزود: عدم تامین مواد اولیه تولید و سرمایه در گردش از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت مهمترین دلیل کارفرمای این واحد تولیدی برای اخراج کارگران بوده است.
وی گفت: کارفرمای این شرکت اعلام کرده است چنانچه مشکلات شرکت برطرف نشود در روزهای آینده ۲۰۰ کارگر این واحد تولیدی فعال در حوزه دارویی را نیز اخراج خواهد کرد.
پیگیری ایسنا از مسئولان شهرستان و فرمانداری حاکی از تشکیل جلسه کمیسیون کارگری ساوه در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور کارفرما برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص اخراج کارگران است.
کد مطلب: 127791
برچسب ها: کارگر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *