۰
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۴

تخریب 250 ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در تهران

رئیس شعبه قضایی بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر گفت: با تخریب بیش از ۲۵۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز ،بالغ بر ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.
رئیس شعبه قضایی بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر گفت: با تخریب بیش از ۲۵۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز ،بالغ بر ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.
هاشم امامی رئیس شعبه قضایی بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: با تخریب بیش از ۲۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز، بالغ بر ۱۱۰هکتار از اراضی مستعد کشاورزی از دست متصرفان آزاد سازی و به وضعیت اولیه بازگشت.
امامی افزود: در پی تغییر کاربری‌های انجام شده از سوی عده‌ای افراد سود جو و فرصت طلب با استفاده از بی‌توجهی برخی مسؤولین، در اراضی کشاورزی و ایجاد ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و تجاوز به حقوق بیت المال و منابع طبیعی، با شکایت و پیگیری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی با تاکید بر اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی، بیان کرد: پس از رسیدگی قضایی به پرونده‌های متشکله و صدور حکم برای رفع تخلف براساس مفاد قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، احکام قضایی صادره توسط مامورین جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، با همکاری شهرداری ناحیه ۷ منطقه ۱۸ و شهرداری احمدآباد مستوفی و با همراهی عوامل اجرایی و انتظامی بخش چهاردانگه و یگان امداد شهرستان به اجرا در آمد.
امامی با تاکید بر ضرورت اجرای صحیح قانون، تاکید کرد: در راستای تبصره ۱و ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و زراعی نسبت به تخریب ۲۵۰مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، احداث بنا، فنس‌کش، ایجاد پرچین، احداث استخر،کرسی چینی، تانکر، تفکیک‌های غیرمجاز و همچنین سایر مصادیق تغییر کاربری غیر مجاز، تخریب و با پاکسازی محل، اراضی به وضعیت اولیه برگشت داده شد.
رئیس شعبه قضایی بخش چهاردانگه با اشاره به نقش حیاتی منابع طبیعی و اراضی کشاورزی در زندگی جوامع بشری، تصریح کرد: در همه جا تغییر غیرمجاز یا تخریب منابع طبیعی و اراضی کشاورزی جرم بود و با سود جویان و سوداگران به شدت برخورد خواهد شد و در این زمینه اغماض صورت نخواهد گرفت، حتی اگر افراد سودجو از مقامات عمومی یا کارکنان دولتی باشند و زمین‌ها به حالت اولیه بر خواهد گشت.
امامی با اشاره به تشکیل تعداد دیگری پرونده ویژه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، که در حال رسیدگی است، خاطر نشان کرد: با توجه به همجواری شهرستان اسلامشهر با کلانشهر تهران، عده ای افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از سهل انگاری برخی مسؤولین و مقامات و بهره‌گیری از رانت‌های غیر‌قانونی، اقدام به تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرقانونی می‌کنند،که در راستای حفظ حقوق بیت المال و منابع طبیعی و اراضی کشاورزی، با متخلفین به شدت برخورد می‌شود و به زودی نیز ‌چندین فقره حکم قضایی در این زمینه به اجرا در خواهد آمد.
کد مطلب: 128050
برچسب ها: تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *