۰
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۳

برنامه هسته ای مطابق فتوای رهبری است

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص ماهواره «نور» آن را ناشی از استانداردهای دوگانه آنها و پذیرش قلدری آمریکا خواند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص ماهواره «نور» آن را ناشی از استانداردهای دوگانه آنها و پذیرش قلدری آمریکا خواند.
 به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی، ضمن غیر قابل قبول خواندن مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص پرتاب «ماهواره نور» گفت: بکارگیری فناوری فضایی با اهداف صلح آمیز بخشی از برنامه دفاعی و نیز توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ یک از معاهدات بین المللی ایران را از دستیابی و توسعه این فناوری که به پشتوانه تلاش کارشناسان و نخبگان ایرانی بدست آمده، منع نمی کند.
وی تفسیر یکجانبه فرانسه و انگلیس از قطعنامه ۲۲۳۱ را قویا رد و تاکید کرد: برنامه هسته ای ایران مطابق فتوای مقام معظم رهبری و نیز طبق گزارشهای آژانس بین المللی اتمی دارای مقاصد انحصارا صلح آمیز است و لذا برنامه فضایی ایران که دارای اهداف دفاعی است، برای مقاصدی غیر از این طراحی نشده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه کرد: در حالی که آمریکا با خروج خود از برجام و تحمیل تحریم های غیرقانونی خود علیه ایران هر روز و هر لحظه بند بند قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد را نقض می کند، عدم برخورد کشورهای اروپایی با آمریکا و خودداری از محکوم کردن آن کشور، جای تعجب دارد و حاکی از برخوردهای دوگانه و تن دادن به قلدرمنشی آمریکا در صحنه جهانی است.
 این دیپلمات کشورمان،  همچنین اظهار کرد : فرانسه و انگلیس در حالی نسبت به امنیت منطقه ابراز نگرانی می کنند که خود سابقه‌ای طولانی از حضور تنش آفرین در منطقه داشته و سیاست‌های ثبات زدای آنها مانع مهمی در بازگشت امنیت و ثبات منطقه است.
کد مطلب: 128052
برچسب ها: فرانسه انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *