۰
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۲

مرگ ۵۵ خبرنگار در سراسر جهان بر اثر کرونا

یک موسسه حمایت از حقوق خبرنگاران از مرگ دست کم ۵۵ خبرنگار طی دو ماه گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان خبر داد.
یک موسسه حمایت از حقوق خبرنگاران از مرگ دست کم ۵۵ خبرنگار طی دو ماه گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان خبر داد.
به گزارش ایسنا، در آستانه روز آزادی مطبوعات (یکشنبه ۳ می؛ ۱۴ اردیبهشت)، «Press Emblem Campaign» که یک موسسه حامی آزادی مطبوعات است، هشدار داد که بسیاری از خبرنگاران برای پوشش بحران جهانی کرونا در معرض خطر هستند و ده‌ها نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و جان باخته‌اند. 
از اول ماه مارس ۵۵ نفر از خبرنگاران در ۲۳ کشور جهان جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند؛ اگرچه در این گزارش تاکید شده که مشخص نیست این خبرنگاران حین انجام کار به ویروس آلوده شده‌اند یا خیر. 
در بیانیه موسسه «Press Emblem Campaign» آمده است: خبرنگاران در این بحران جهانی در معرض خطر بزرگی قرار دارند؛ چراکه ناگزیرند برای ادامه اطلاع‌رسانی به بیمارستان‌ها بروند و با پزشکان، پرستاران، رهبران سیاسی، متخصصان، دانشمندان و بیماران مصاحبه کنند. همچنین در برخی از کشورها اقدامات محافظتی چون فاصله‌گذاری اجتماعی، قرنطینه و استفاده از ماسک رعایت نمی‌شود. 
در این میان کشور اکوادور با مرگ ۹ خبرنگار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در رتبه اول قرار دارد و پس از آن آمریکا با ۸ قربانی، برزیل با ۴ و اسپانیا و بریتانیا هر کدام با ۳ قربانی خبرنگار در رتبه‌های بعدی هستند. 
در بین اسامی نام برده شده از خبرنگارانی که بر اثر کرونا فوت کرده‌اند، همچنین نام عبدالله زاویه، عضو شورای سردبیری خبرگزاری فارس هم دیده می‌شود.
در بخش دیگری از این گزارش همچنین هشدار داده شده است که شیوع ویروس کرونا که تاکنون ۳.۲ میلیون مبتلا و ۲۳۰ هزار قربانی را در سراسر جهان رقم زده است، در برخی از کشورها به عنوان بهانه‌ای برای اعمال فشار بر رسانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 128558
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *