۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۶

گفتگوی تلفنی رئیس‌جمهور با وزیر آموزش و پرورش

رییس جمهوری به وزیر آموزش و پرورش دستور داد: پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی برای برگزاری امتحانات حضوری در برخی مقاطع تحصیلی به گونه‌ای رعایت شود که دانش آموزان و والدین آنها دغدغه و نگرانی نداشته باشند و انعطاف های لازم برای نگرانی آنان رعایت شود.
رییس جمهوری به وزیر آموزش و پرورش دستور داد: پروتکل‌های بهداشتی در مراکز آموزشی برای برگزاری امتحانات حضوری در برخی مقاطع تحصیلی به گونه‌ای رعایت شود که دانش آموزان و والدین آنها دغدغه و نگرانی نداشته باشند و انعطاف های لازم برای نگرانی آنان رعایت شود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با محسن حاجی میرزایی از کادر آموزشی و معلمان کشور که با تلاش و کوشش خود باوجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا امر مهم آموزش را تعطیل نکرده و شعار «تعطیلی مدارس، تعطیلی آموزش نیست» را تحقق بخشیدند، قدردانی کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور برای تداوم روند آموزش دانش آموزان بسیار مهم است.
وی همچنین بهره گیری از تجربیات چند ماه گذشته در زمینه آموزش از راه دور و اطمینان از اثر بخشی برنامه‌ها و رفع کاستی‌های آموزش غیر حضوری و مبتنی بر فضای مجازی را برای کسب آمادگی‌ها برای شروع سال تحصیلی آینده و مراقبت از استمرار کیفی آموزش را ضروری دانست.
رییس قوه مجریه اظهار داشت: مراکز آموزشی و معلمان باید دسترسی همه دانش‌آموزان به آموزش کیفی و کامل را فراهم کنند و برنامه‌ریزی‌ها با دقت انجام شود تا از اختلال در آموزش دانش آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری شود.
برای سال تحصیلی آینده همراه با کرونا برنامه‌ریزی کنید
روحانی مشارکت بیشتر خانواده‌ها در پیگیری آموزش فرزندان و مشارکت فعال دانش آموزان در فرایند یادگیری را از اتفاقات مثبت آموزش در دوره کرونا ذکر کرد و از معلمان و کادر آموزشی مدارس که در هفته‌های گذشته برای رفع اشکالات و پاسخ‌گویی به سوال های دانش آموزان در مدارس حاضر شده و برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان و بالارفتن کیفیت آموزش تلاش کردند، قدردانی کرد.
وی با بیان این که کرونا هنوز تمام نشده و ما باید همچنان برای زندگی همراه با این بیماری در آینده آماده باشیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید برای سال تحصیلی آینده و انجام فعالیت های آموزشی همراه با کرونا برنامه ریزی های لازم را انجام دهد و با بررسی شرایط با همکاری وزارت بهداشت پروتکل های لازم را طراحی و برای تصویب در ستاد ملی کرونا ارایه کند.
والدین در دوره امتحانات، نگران سلامت دانش آموزان نباشند
وزیر آموزش و پرورش نیز در این گفت‌وگو گزارش کاملی از روند ارایه آموزش به دانش آموزان با استفاده از تلویزیون و فضای مجازی و شیوه هایی همچون مدرسه تلویزیونی، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، تولید و عرضه بسته های خودآموز آموزشی و برگزاری کلاس‌های حضوری رفع اشکال را ارایه کرد.
حاجی میرزایی تاکید کرد: با تلاش کادر آموزشی و معلمان کشور باوجود شیوع ویروس کرونا، امر مهم آموزش و یادگیری در کشور تعطیل نشد و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مقاطعی که امتحانات حضوری برگزار می شود، دانش آموزان و والدین آنها هیچگونه نگرانی ازبابت سلامت نداشته باشند.
کد مطلب: 130271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *