۰
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۵
در بیمارستان مسیح دانشوری با حضور دکتر ولایتی اعلام شد

اثربخشی داروی رسیژن در درمان کرونا

نشست تخصصی به منظور بررسی نقش داروی رسیژن ( داروی ام اس) در کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری با حضور دکتر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری،  دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران ،دکتر طبرسی رییس بخش عفونی و جمعی از پزشکان و متخصصان این مرکز برگزار شد.
اثربخشی داروی رسیژن در درمان کرونا
نشست تخصصی به منظور بررسی نقش داروی رسیژن ( داروی ام اس) در کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری با حضور دکتر ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری،  دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران ،دکتر طبرسی رییس بخش عفونی و جمعی از پزشکان و متخصصان این مرکز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری ، در ابتدای این نشست، دکتر ولایتی گفت: تلاش های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تاثیرگذار شکل گرفته و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام های ارزشمندی در حوزه پژوهشی شکل گرفته که امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبت آنان در اختیار قرار گیرد و امروز هم قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می تواند نقش مهمی در ‌کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.
وی افزود: یکی از داروهای مورد استفاده، رسیژن است که در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته و می توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته ایم هر چند که باید مطالعات در سطح وسیع تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.
در ادامه، دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران هم با اشاره به تلاش های صورت گرفته در مرکز مسیح دانشوری گفت: لازم می دانم تا به طور خاص از مدیریت و تلاش های مجدانه دکتر ولایتی و همچنین تمامی پزشکان، متخصصان و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادگی کرده اند و اتفاقات بسیار مهم و مناسبی را در این بیمارستان رقم زده اند تشکر نمایم، ضمن آن که استفاده خردمندانه و دقیق از داروها، تجویزهای درست، پژوهش های انجام شده، به کارگیری همه امکانات و ظرفیت ها برای مقابله همه جانبه با بیماری و ارائه خدمات به بیماران در این مرکز قابل تقدیر است.همچنین دکتر پیام طبرسی در حاشیه این مراسم در خصوص تحقیقات جدید داروهای تاثیر بخش روی بیماران کرونایی‌توضیح داد: امروز در بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو مطالعه بالینی مربوط به داروی Interferon beta-1a روی بیماران مبتلا به COVID-19 اعلام شد. براساس نتایج مطالعه اول، داروی Interferon beta-1a به همراه داروی Kaletra برای 20 بیمار مبتلا به COVID-19 استفاده شد که همه بیماران درمان شدند. وایرولوژیک ریسپانس در این بیماران خوب و کوتاه‌تر از زمان عادی بود و عوارض خاصی از دارو نیز دیده نشد. نتایج این مطالعه در مجله ایمونو فارماکوتراپی چاپ شده است.وی افزود: مطالعه بالینی دوم نیز به صورت کیس کنترل انجام شد. 152 بیمار مبتلا به COVID-19 دو داروی Interferon beta-1a ساخت داخل (با برند رسیژن) و Kaletra را با هم دریافت کردند و 304 بیمار هم در گروه کنترل بودند که فقط داروی Kaletra را دریافت کردند. نتایج این مطالعه به این صورت بود که بیمارانی که داروی Interferon beta-1a را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، میزان نیاز آنها به بستری در ICU کاهش یافت و میزان مرگ‌ومیر آنها هم به یک پنجم کاهش یافت یعنی در واقع بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، نرخ مرگ‌ومیر در آنها 5 برابر بیمارانی بود که این دارو را دریافت کردند. نتایج این مطالعه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود.وی گفت: به صورت همزمان سازمان جهانی بهداشت نیز در تعدادی از کشورهای جهان از جمله ایران در حال مطالعه داروی Interferon beta-1a روی بیماران مبتلا به COVID-19 است که بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این مطالعه حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود نتایج آن تا یک ماه دیگر منتشر شود.
کد مطلب: 130961
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *