۰
سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸

صادرات مبلمان نزدیک به ۳ برابر شد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا به این صنعت را بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و از افزایش بیش از ۱۷۷ درصدی صادرات انواع مبلمان در سال گذشته خبر داد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا به این صنعت را بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و از افزایش بیش از ۱۷۷ درصدی صادرات انواع مبلمان در سال گذشته خبر داد.
حسن احمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزایش حدود ۴۰ درصدی صادرات انواع مبلمان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبلش خبر داد و گفت: در سال  ۱۳۹۸ صادرات این صنعت به حدود ۷۵ میلیون دلار رسیده است که ۵۲ میلیون دلار مربوط به مبلمان خانگی و ۲۳ میلیون دلار از آن مربوط به مبلمان اداری است. این درحالی است که صادرات انواع مبلمان در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۷ میلیون دلار بوده است.
وی با بیان اینکه کشورهای همسایه، هدف اصلی صادرات مبلمان ایران هستند، تصریح کرد: هرچند انتقال ارز از کشورهای همسایه به سختی انجام می‌شود، اما به واسطه روابط خوب و فاصله نزدیک ایران با آن‌ها، این کشورها در دوره تحریم کمترین دردسر را برای صادرات داشتند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با اشاره به کاهش صادرات صنعت مبلمان مانند سایر صنایع در پی شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، گفت: علاوه بر این کاهش مصرف در پی شیوع ویروس کرونا هم در کاهش صادرات تاثیرگذار بود.
وی در ادامه ضمن ابراز نارضایتی نسبت به قرار نگرفتن صنعت مبلمان جزو صنایع آسیب پذیر از شیوع کرونا، تصریح کرد: این در حالی است که در پی شیوع ویروس کرونا خریدهای شب عید در این بخش تعطیل شد و بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آسیب دید، اما مشمول دریافت تسهیلات نشد و توجه به صنایع دیگر بیشتر بود.
شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، باعث شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران دچار آسیب‌های جدی شوند که این وضعیت موجب وارد شدن خساراتی به برخی تولیدی‌ها از جمله در بخش پوشاک، کیف و کفش و مبلمان و ... نیز شده است. براساس گزارش دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در روزهای پایانی سال گذشته بخش‌های مختلف اقتصادی بین ۳۵ تا ۱۰۰ درصد کاهش تقاضا داشتند و بیشترین آسیب هم مربوط به خدمات گردشگری و باشگاه‌های ورزشی بوده که تقاضای آن‌ها در اسفند ماه به صفر رسیده بود. طبق اعلام اتاق اصناف ایران خسارت ماهانه تعطیلات ناشی از کرونا برای واحدهای صنفی بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است.
کد مطلب: 131614
برچسب ها: صادرات مبلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *