۰
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵

ساخت خط لوله جدید برای انتقال نفت روسیه

مجارستان و صربستان موافقت کردند خط لوله‌ای برای انتقال نفت اورال روسیه به صربستان از طریق خط لوله دروژبا احداث کنند.
ساخت خط لوله جدید برای انتقال نفت روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،اتحادیه اروپا هفته گذشته با تحریمهای جدیدی علیه روسیه بر سر حمله به اوکراین موافقت کرد که شامل سقف قیمت برای صادرات نفت دریابرد روسیه به کشورهای دیگر است. صربستان نفت مورد نیازش را از خط لوله JANAF از کرواسی دریافت می‌کند اما انتقال نفت از طریق کرواسی تحت تحریمهای اتحادیه اروپا، کاهش پیدا خواهد کرد.
زولتان کوواچ، سخنگوی دولت مجارستان اظهار کرد: خط لوله نفتی جدید، به صربستان امکان می‌دهد با اتصال به خط لوله نفتی دوستی، از نفت ارزان‌تر اورال بهره‌مند شود. تامین نفت صربستان، تا حد زیادی از طریق خط لوله‌ای انجام می شود که از کرواسی عبور می‌کند اما به دلیل تحریمهای تصویب شده، چنین امری در آینده بعید است.
مجارستان که تا حدود زیادی به نفت و گاز روسیه وابسته است، اصلی‌ترین مخالف تحریمها علیه روسیه در اتحادیه اروپا بوده و اعلام کرده که این تدابیر، قیمتهای انرژی را بالا می‌برد. بوداپست هفته گذشته از بسته تحریمها، حمایت کرد.
شاخه جنوبی دروژبا (خط لوله دوستی) از اوکراین تا مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک امتدا پیدا می‌کند و سال‌ها، منبع اصلی تامین نفت برای پالایشگاههای این سه کشور بوده است.
تنها شرکت نفتی صربستان، شرکت NIS است که شرکتهای گازپروم نفت و گازپروم سهم عمده‌ای در آن دارند.
بر اساس گزارش رویترز، مجارستان اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرده بود اگر صربستان به گاز نیاز داشته باشد، به این کشور کمک خواهد کرد. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفته بود این کشور به اندازه پنج تا شش ماه مصرف، ذخایر گازی دارد.
کد مطلب: 176836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *