۰
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۱

طرح سوال با وحدت قوا منافات دارد

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر این‌که «رسیدن به وحدت میان قوا به یک زمینه عملی احتیاج دارد» گفت: وحدت میان قوا علاوه بر این‌که یک ضرورت عقلی به شمار می‌آید لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری است.
علیرضا زاکانی با بیان این‌که «نمی‌توان با اختلافات مشکل را حل کرد» ادامه داد: مسوولان باید با مسوولیت‌شناسی در حیطه اختیارات‌شان برای رفع مشکلات دست به دست یکدیگر دهند.
وی افزود:‌ در شرایطی که مجلس برای وحدت میان قوا پیشقدم شد و رییس مجلس لبیک اولیه را برای وحدت میان قوا به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد موضوع اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور با این رویکرد منافات دارد.
وی خاطرنشان کرد: رویه‌ای که رییس مجلس و هیات رییسه در پس گرفتن امضای استیضاح‌کنندگان وزیر ورزش و امور جوانان پیش گرفتند را می‌توانستند در مورد سوال از رییس‌جمهور با این حساسیت بسیار زیاد در پیش بگیرند انتظاری که از رییس مجلس می‌رفت ولی چنین اتفاقی نیفتاد.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان این‌که «راهکارهای دیگری در آیین‌نامه برای پاسخ به سوالات نمایندگان و رفع اشکالات وجود دارد» گفت: جنبه التهاب‌آفرین سوال از رییس‌جمهور خیلی بیشتر از جنبه برطرف‌کنندگی مشکلات است این همان دلیلی است که فراکسیون اصولگرایان برای مخالفت با موضوع سوال از رییس‌جمهور در پیش گرفتند.
وی با تاکید بر این‌که «راه‌های بهتری برای رفع مشکل و شفاف‌سازی سوال از رییس‌جمهور وجود دارد» گفت: هیات رییسه و رییس مجلس می‌توانست با استناد به آیین‌نامه روش دیگری را برای مواجهه با سوال از رییس‌جمهور در پیش بگیرند.
کد مطلب: 13265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *