۰
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۱۴

چند خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

در شرایط شیوع کرونا و لزوم داشتن سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از ابتلا یا مهار عفونت در صورت بروز بیماری، تقویت سیستم ایمنی بدن بیش از پیش اهمیت یافته است.
چند خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
در شرایط شیوع کرونا و لزوم داشتن سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از ابتلا یا مهار عفونت در صورت بروز بیماری، تقویت سیستم ایمنی بدن بیش از پیش اهمیت یافته است.
به گزارش ایسنا، هیچ گونه داروی معجزه آسا یا غذای بخصوصی وجود ندارد که بتواند سیستم ایمنی بدن شما را ناگهان تقویت کند و شما را در برابر کرونا محافظت کند. با این حال، روش‌های دیگری وجود دارند که شما می‌توانید با آن‌ها از خودتان محافظت کنید و به سیستم ایمنی بدنتان بیشترین شانس را برای انجام وظیفه خود در برابر یک بیماری تنفسی بدهید.
در ادامه چند روش برای تقویت سیستم ایمنی بدن به نقل از بایوکلینیکال ساینس آورده شده است:
ویتامین C:
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری و یکی از شناخته‌ شده‌ترین مواد مغذی برای تقویت سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین C با پشتیبانی از عملکردهای مختلف سلولی در دفاع از بدن به سیستم ایمنی کمک می‌کند.
گیاه دارویی آقطی:
آقطی به دلیل داشتن فعالیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی بسیار قدرتمند شناخته شده است. این گیاه از دیرباز برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شده است.
گیاه دارویی سرخارگل (اکیناسه):
تحقیقات نشان می‌دهد که گیاه سرخارگل تعداد گلبول‌های سفید خون را که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند، افزایش می‌دهد. سرخارگل یا همان اکیناسه امروزه به عنوان داروی بدون نسخه گیاهی برای سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شناخته شده است. اکیناسه گروهی از گیاهان گلدار است که به عنوان یک داروی محبوب گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکیناسه با بسیاری از مزایای سلامتی مانند کاهش التهاب، بهبود ایمنی و کاهش قند خون مرتبط است. 
سرکه سیب:
سرکه سیب قرن‌هاست که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌هایی است که همگی برای بدن مفید هستند.
روی سیترات: 
روی در بسیاری از فرآیندهای سلولی نقش دارد. به عنوان یک آنتی اکسیدان، روی در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارد. سطح نامناسب روی ممکن است عملکرد ایمنی طبیعی را در بدن مختل کند. قرص‌های روی سیترات سال‌هاست که برای تخفیف و کاهش مدت زمان آنفلوآنزا و علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود.
کد مطلب: 133157
برچسب ها: تقویت ایمنی بدن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *