۰
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵

اولین اکتشاف نفت در استان گلستان

استاندار گلستان گفت: بعد از سالها مطالعه و تحقیق، اولین اکتشاف نفت در استان گلستان در هفته دولت امسال به طور رسمی آغاز می‌شود.
اولین اکتشاف نفت در استان گلستان
 استاندار گلستان گفت: بعد از سالها مطالعه و تحقیق، اولین اکتشاف نفت در استان گلستان در هفته دولت امسال به طور رسمی آغاز می‌شود.
هادی حق شناس عصر امروز شنبه ۱۱ مردادماه در جلسه‌ شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: امیدواریم در اولین اکتشاف به نفت برسیم در غیر اینصورت اکتشاف دوم صورت خواهد گرفت. بعد از استقرار چاه نفت، صنعت پالایشگاهی نیز در استان استقرار می‌یابد.
وی بیان کرد: به دنبال استقرار صنایع فرآوری چقندرقند در استان هستیم. ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه برای این امر در نظر گرفته خواهد شد.
استاندار گلستان بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: راه اندازی راه آهن اینچه برون- گنبد کاووس- شاهرود در کاهش قیمت تمام شده بسیار اثرگذار خواهد بود.
حق شناس درخصوص منطقه آزاد اینچه برون، گفت: منطقه آزاد اینچه برون قابل مقایسه با هیچ منطقه آزادی در کشور نیست. با استقرار صنایع وابسته، پتانسیل بالایی در این منطقه برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای CIS وجود دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: امسال میزان خرید تضمینی گندم در گلستان نسبت به سال گذشته ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته که رشد ۴۰ درصدی داشته است.
استاندار گلستان با بیان اینکه تلاش آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ایران به نتیجه نرسید، تصریح کرد: نرخ تورم کشور در سال ۹۷ به میزان ۳۱ درصد، در سال ۹۸ به میزان ۴۱ درصد و در چهار ماهه امسال به ۲۶.۵ درصد رسید. 
وی با اشاره به اهمیت افزایش مراودات اقتصادی کشور با همسایگان، گفت: اگر روابط مان با ۱۵ کشور همسایه‌ را بیشتر کنیم، مطمئناً آسیب پذیری ما به حداقل می رسد.
استاندار گلستان با اشاره به نزدیکی هفته دولت، گفت: قطعا در هفته دولت امسال تعداد پروژه های بیشتری را در استان خواهیم داشت.
رحمت اله نوروزی، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش دشمنان برای فشار به کشور و آسیب به انقلاب اسلامی، گفت: افق پیش روی ما، پویایی نظام است.
وی با تأکید بر اینکه همه باید کمک کنیم که دولت موفق شود، تصریح کرد: موفقیت دولت، موفقیت نظام مردم‌سالاری دینی است و به حل مشکلات مردم کمک می‌کند.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان بیان کرد: امروز همه دلسوزان به استان و کشور باید پای کار بیایند. مجمع نمایندگان استان نیاز به کمک فکری نخبگان و مدیران دارد. انتظار داریم مدیران از توان مجمع نمایندگان استفاده کنند.
نوروزی گفت: انشاالله بزودی با درایت اندیشمندانه مقام معظم رهبری و همت دولتمران، فشار تحریم ها برداشته می شود و آینده خوبی رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت تصویب منطقه آزاد اینچه برون، گفت: تیمی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد استان خواهد شدو پس از بررسی، جمع بندی صورت می‌گیرد.
دبیر مجمع نمایندگان در پایان از مانع تراشی ها نسبت به اجرای طرح گردشگری آشوراده طی سالهای متمادی انتقاد کرد.
مختار مهاجر، رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال ۲ میلیون و ۹۸۶ هزار تن محصول کشاورزی به ارزش ۱۰ هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان در استان گلستان تولید شد. بیشترین محصولات تولید شده شامل گندم با یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن، جو با ۱۲۵ هزار تن، کلزا با ۸۶ هزار و ۵۰۰ تن، سیب زمینی با ۱۷۰ هزار تن، چغندرقند با ۱۴۰ هزار تن، گوشت قرمز با ۱۱ هزار تن، شیر خام با ۱۳۲ هزار تن، گوشت مرغ با ۱۰۰ هزار تن و... بوده است.
کد مطلب: 133875
برچسب ها: اکتشاف نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *