۰
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳

اکتشاف نفتی بزرگ پاکستان نزدیک مرز ایران

شرکت اکسون موبیل به کشف ذخایر نفتی بزرگ در پاکستان نزدیک مرز این کشور با ایران نزدیک شده و این ذخایر ممکن است حتی از ذخایر نفت کویت بزرگتر باشد.
شرکت اکسون موبیل به کشف ذخایر نفتی بزرگ در پاکستان نزدیک مرز این کشور با ایران نزدیک شده و این ذخایر ممکن است حتی از ذخایر نفت کویت بزرگتر باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از اویل پرایس، عبدالله حسین هارون، وزیر امور دریایی و امور خارجه پاکستان خطاب به مدیران بازرگانی در فدراسیون اتاقهای بازرگانی و صنعت پاکستان گفت: اکسون نزدیک مرز ایران عملیات حفاری داشته و این غول آمریکایی نسبت به کشف نفت خوش بین است.
وی در ادامه افزود: سرمایه گذاران خارجی علاقمندند به پاکستان بیایند به شرطی که این کشور استانداردهای مورد نظر آنها را تامین کرده و آنها را برای سرمایه گذاری جذب کند.
اگر این اکتشاف نفتی همان طور که پاکستان انتظار دارد، بزرگ باشد این کشور در رده ۱۰ تولیدکننده برتر دنیا و بالاتر از کویت قرار می‌گیرد.
طبق برآورد شرکت BP، مجموع ذخایر نفت قطعی کویت ۱۰۱.۵ میلیارد بشکه در پایان سال ۲۰۱۷ بود. ذخایر نفتی کویت ۶ درصد از کل ذخایر نفت قطعی جهان به شمار می‌رود و این کشور را در میان ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت پس از ونزوئلا، عربستان سعودی، کانادا، ایران، عراق و روسیه قرار می‌دهد.
پاکستان در حال حاضر ۱۵ درصد از تقاضای نفت خود را با تولید داخلی تامین می‌کند و ۸۵ درصد از نیاز این کشور با واردات تامین میشود. با واردات بالا و افزایش قیمتهای نفت در ماههای اخیر، پاکستان با کسری حساب جاری هنگفتی مواجه است و بخشی از ذخایر ارزی خارجی خود را برای واردات نفت هزینه می‌کند.
کد مطلب: 91837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *