۰
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران:

رعایت نکات‌ایمنی در سطح شهر کم شده است

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه حساسیت به رعایت نکات ایمنی در سطح شهر فروکش کرده است و شاهد بروز حوادث مختلفی در سطح شهر تهران بوده‌ایم.
رعایت نکات‌ایمنی در سطح شهر کم شده است
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه حساسیت به رعایت نکات ایمنی در سطح شهر فروکش کرده است و شاهد بروز حوادث مختلفی در سطح شهر تهران بوده‌ایم.
به گزارش مهر، افشین حبیب زاده صبح امروز (سه شنبه۲۱ مرداد) در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و در تذکر پیش از دستور خود، گفت: متأسفانه چندی پیش عدم رعایت مسائل حفاظت و ایمنی محیط کار و عدم نظارت دقیق بر این موارد منجر به آتش سوزی کلینیک درمانی در منطقه یک گردید. پس از آن شاهد بودیم که بخش‌های مختلف نظارتی در گزارشات خود بر لزوم برخورد با قصور کنندگان در رعایت مسائل ایمنی تاکید کردند تا بار دیگر شاهد بروز مسائل این چنینی نباشیم.
وی افزود: اما متأسفانه با گذشت چند روز از این حادثه حساسیت به رعایت نکات ایمنی فروکش کرده و شاهد بروز حوادث مختلفی در سطح شهر تهران بوده‌ایم. بامداد یکشنبه ۱۹ مرداد ماه نیز یک پسر نوجوان در پارک لاله به دلیل تکیه دادن به چراغ برق دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده است. در این خصوص سهل انگاری پیمانکار، قصور در رعایت نکات ایمنی، عدم رسیدگی به موقع به تجهیزات، همچنین قصور در نظارت ناظر مستقیم فضای سبز و مدیر بوستان مشهود است.
رئیس کمیته نظارت شورای شهر تصریح کرد: هفته گذشته نیز شاهد جان باختن یکی از کارگران شهری منطقه ۷ در یک رفت و رو بزرگراهی بر روی پل سید خندان بودیم که در این حادثه نیز پیمانکار بر خلاف شرایط پیمان، که باید برای رفت و رو از تجهیزات خودرویی استفاده کند، برخلاف مفاد مقرر از نیروی انسانی برای این امر استفاده کرده است و در این خصوص شاهد عدم رعایت نکات ایمنی از سوی پیمان کار و قصور ناظران بر عملکرد پیمان کار هستیم.
حبیب زاده تاکید کرد: آبان ماه ۹۷ نیز حادثه مشابه‌ای رخ داد و در آن زمان از سوی شهردار منطقه مربوطه بر رعایت نکات ایمنی از سوی پیمان کاران تاکید شد اما متأسفانه شاهد نتیجه دلخواه نبودیم و این حوادث برای چندین بار تکرار شده است. لذا این موضوع به عنوان تذکر به شهردار محترم و جهت بررسی به شورای شهر نیز اعلام می‌شود.
کد مطلب: 134406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *