۰
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹

۱۱۴ اختراع ایرانی ثبت بین‌المللی شد

کانون پتنت ایران از ثبت بین‌المللی ۱۱۴ اختراع ایرانی در دفاتر معتبر خارجی خبر داد.
۱۱۴ اختراع ایرانی ثبت بین‌المللی شد
کانون پتنت ایران از ثبت بین‌المللی ۱۱۴ اختراع ایرانی در دفاتر معتبر خارجی خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی کانون پتنت ایران، تاکنون درخواست برای حمایت از ثبت هزار و ۸۷۸ اختراع در سامانه  این کانون ثبت شده است که از این تعداد ۳۰۶ پرونده در مرحله ارزیابی حمایت تایید شدند و تعداد پتنت های گرنت شده در دفاتر ثبت اختراع خارجی به ۱۱۴ مورد رسید.
کانون پتنت ایران زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت بیش از ۹۰ درصدی این اختراعات را ثبت می‌کند، زیرا ثبت اختراع یکی از پیش‌نیازهای ورود محصولات فناورانه و دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی است،  از این طریق با سیستم ثبت اختراع (پتنت) دستاوردهای فناورانه به صورت رسمی ثبت می‌شوند و راهی برای احراز مالکیت افراد بر نوآوری‌هایشان است.
یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به بازارهای بین‌المللی، اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و تضمین حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آن‌ها اس، این امر، با روند روزافزون جهانی‌سازی و افزایش قابل‌توجه تعاملات و همکاری‌های فناورانه در اقصی نقاط جهان، اهمیتی بیش‌ازپیش یافته است،  از این رو، نظام‌های مالکیت فکری و به‌ویژه سیستم ثبت اختراع (پتنت)، برای ثبت رسمی این دستاوردها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‌ها و ابتکاراتشان، در کشورهای مختلف ایجاد و توسعه یافته است.
از آنجا که بی توجهی به قوانین مالکیت فکری در بازار بین‌الملل، می‌تواند خسارات زیادی، از جمله افشا شدن فناوری در بازار هدف و یا مورد پیگرد قرار گرفتن از طرف رقبا و سازندگان محصولات مشابه را به همراه داشته باشد، حمایت از ثبت اختراع خارجی، می‌تواند یکی از راهکارهای رفع این چالش پیش روی مخترعین و شرکت‌های فناور ایرانی به شمار آید.
از مهم‌ترین مأموریت‌های کانون پتنت ایران، حمایت از ثبت اختراع در ادارات ثبت اختراع بین‌المللی است که مزایای متعددی، همچون عدم افشای نتایج ارزشمند حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان و یا پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب مقاله و نیز کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و نخبگان علمی و صنعتی در بر دارد.
به همین منظور و در راستای حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مخترعانی که قصد دارند در دفاتر ثبت اختراع بین‌المللی اختراع خود را ثبت کنند، حمایتی در قالب آیین‌نامه حمایت از ثبت اختراع خارجی ارایه می دهد.
کد مطلب: 136101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *