۰
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۰

صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس

بازار سرمایه هفته خود را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از ۲۷ هزار واحد صعود کرد.
بازار سرمایه هفته خود را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از ۲۷ هزار واحد صعود کرد.
به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس امروز با ۲۷ هزار و ۴۸۲ واحد صعود رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد را ثبت کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۴۲۴ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۲۶ هزار و ۵۳۹ واحد رسید. معامله‌گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۸۸ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال انجام دادند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر، گروه مدیریت سرمایه‌ گذاری امید و سرمایه‌ گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و در مقابل بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی این بازار گذاشت.
همچنین ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات ایران، سرمایه‌ گذاری غدیر، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و بانک پاسارگاد نمادهای پربیننده این بازار بودند.
شاخص کل فرابورس نیز با ۲۷۹ واحد افزایش رقم ۱۶ هزار و ۷۶۹ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار ۴۸۷ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال انجام دادند. پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.
لیست نمادهای پربیننده این بازار از بانک دی، پلیمر آریاساسول، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان تشکیل شده است.
کد مطلب: 136263
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *