۰
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۳

شهرداریها سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کنند

فرماندار اردستان گفت: شهرداری ها باید ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی اقدام کنند.
شهرداریها سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کنند
 فرماندار اردستان گفت: شهرداری ها باید ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی اقدام کنند.

حمیدرضا تاملی، عصر امروز (یکشنبه_۶ مهر ماه)  در شورای کتابخانه های شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: نگاه مدیریت شهرستان به حوزه فرهنگ ویژه است و در این راستا در تملک دارایی های سال گذشته و سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است. وجود کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای فرهنگ اهمیت بالایی دارد و نهاد کتابخانه های عمومی برای این که فرهنگ کتابخوانی حفظ و غنی تر شود به منابعی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای هزینه کتابخانه ها هیچ گونه درآمدی به غیر از نیم درصد درآمد شهرداری ها وجود ندارد، افزود: اجرای مصوبه قانونی پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها به نهاد کتابخانه های عمومی از ابتدای تصویب و ابلاغ تاکنون با مشکل مواجه بوده و عموما شهرداری ها در اجرای این مصوبه قصور می کنند.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با بیان اینکه به دلیل پرداخت نشدن نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی این اداره را با مشکلات جدی مواجه کرده است، گفت: زیبنده نیست برای مردم شهرستان اردستان که کتابخانه های آن به دلیل پرداخت نشدن هزینه های قبوض، از خدمات محروم شوند.

تاملی با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی در خصوص واریز نیم درصدی درآمد شهرداری ها به حساب نهاد کتابخانه های عمومی برگزار شده است، گفت: این موضوع که به صراحت در قانون بیان شده باید اجرا شود. اگر شهرداری ها این مبلغ را واریز نکنند مجبور می شویم طبق روال قانونی خودش برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی اقدام کنند.

کتاب باعث رشد جامعه می شود

همچنین امام جمعه اردستان گفت: از زندگی و سفارش هایی که بزرگان ما در خصوص کتاب و کتابخوانی عنوان شده مشخص می شود که هر جامعه ای که با کتاب مانوس و همراه بود موفق است.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه کسانی که با کتاب انس دارند و اهل مطالعه هستند نسبت به دیگران برجسته تر هستند، گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین شاخصه های توسعه شناخته می شود که نقش مهمی در شکوفایی افراد دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی گسترش پیدا کرده است بسیاری از پدیده ها از طریق فضای مجازی انتقال پیدا می کند، اما کتاب هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و این نشان از ارزش ذاتی است که در پدیده کتاب نهفته است. امیدواریم روزی برسد که کتاب جز ضروری ترین مسائل زندگی همگان شود زیرا کتاب باعث رشد جامعه می شود.

کد مطلب: 137169
برچسب ها: کتابخانه‌
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *