۰
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۰

کل سیستم فدراسیون فوتبال مشکل دارد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: برخی آقایان اکبر محمدی را سیبل قرار داده‌اند تا خودشان از هجمه‌ها و انتقادها فرار کنند.
محمد رویانیان در گفت‌وگو بافارس در خصوص حمله همه‌جانبه به تیم ملی جوانان کشورمان اظهار داشت: واقعا برای برخی‌ها متاسفم در این شرایط حمله‌ ناعادلانه‌ای را علیه اکبر محمدی سرمربی تیم ملی جوانان و فوتبالیست‌های جوان کشورمان داشته‌اند. آقایان عزیز لطفا در کارهای خود بنگرید.
وی افزود: آقایان ۱۴ سال است در حسرت رفتن به جام جهانی هستید؛ آیا مقصر اکبر محمدی است؟ اگر همه چیز را الان بر سر او خراب کنید راحت می‌شوید؟ نه درست نیست؛ ما قبلا هم تجربه نرفتن به جام جهانی با جوانانمان را داشته‌ایم و سال‌هاست که این ماجرا تکرار می‌شود اما می‌خواهیم همه چیز را بر سر اکبر محمدی خراب کنیم که برای جوانان‌مان زحمت کشیده است. با این کارها می‌خواهیم خودمان را از برخی اتهامات تبرئه کنیم. آیا این درست است؟
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: در بازی‌های مقدماتی جوانان در امارات، ژاپن و کویت را با اختلاف شکست دادیم و بلایی بر سر امارات آوردیم که دوست داشت هرچه سریعتر بازی با تساوی تمام شود. مقتدرانه به مرحله دوم صعود کردیم و به کره جنوبی خوردیم. ژاپنی را که در مرحله مقدماتی شکست دادیم با امکانات بالایی روانه مسابقات شده بود، اما ما برای جوانانمان چه کار کردیم؟
وی خاطرنشان کرد: آقایان فقط اکبر محمدی مقصر نیست، چون کل سیستم فدراسیون فوتبال ما اشکال دارد نه یک نفر. اما می‌خواهیم همه چیز را برای فرار خودمان از حمله‌ها بر سر سرمربی تیم جوانان خراب کنیم از من گرفته تا همه فوتبال و فدراسیون مقصر این باخت هستیم و باید همه بپذیریم با زدن یک نفر کاری درست نمی‌شود.با هجمه به سمت یک نفر آیا درد فوتبال ما دوا می‌شود؟
مدیرعامل پرسپولیس خاطرنشان کرد: گریه‌های بازیکنان جوان را در رسانه‌ها دیدیم. من در جریان این موضوع هستم. برخی از این جوانان و شاید خود اکبر محمدی تا همین الان بعد از بازی با کره جنوبی هنوز نخوابیده‌اند. ما هم در کشور خودمان هنوز پای این جوانان به خاک میهمن‌مان نرسیده در حال کوبیدن آنها و کادر فنی‌اش هستیم. مگر قبل از رفتن تیم ملی جوانان به امارات چه کاری برای آنها کردید؟ به نظرم کمی جوانان ما در بازی برابر کره دچار غرور شده بودند که این نتیجه به دست آمد.
وی افزود: اما باز هم تکرار می‌کنم مقصر اصلی این ناکامی از فدراسیون فوتبال شروع می‌شود و به تدارکات تیم ملی و همه باشگاه‌ها ختم می‌شود. وقتی که این جوانان در حال ترک ایران برای مسابقات بودند چه کسی به آنها روحیه داد. کدام مسئول به اردوی تیم جوانان رفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد؟ اما ۳ روز قبل از بازی با کره همه آمدند و گفتند کار جوانان شاهکار بود و ما به فینال می‌رسیم اما متاسفانه نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که تیم ملی جوانان ما شکست بدی خورد. به نظرم باید بیشتر به کارهای خودمان نگاه کنیم و بعد قضاوت کنیم.
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به تیم ملی بزرگسالان فوتبال کشورمان، تاکید کرد: در تیم ملی بزرگسالان ما بازیکنان باتجربه و فوتبال بلدی حضور دارند. ما یک یا دو هفته قبل از بازی با کره جنوبی در یک حماسه ملی از آنها حمایت کردیم و دیدیم در دقیقه ۸۰ بازی نتیجه‌اش را هم گرفتیم. یک هفته قبل از بازی با کره همه مسئولان به اردوی تیم ملی رفتند و به بازیکنان روحیه دادند و کره را با یک اختلاف بردیم اما برای جوانانمان از این کارها انجام دادیم؟
رویانیان ادامه داد: فردا ما بازی حساسی با ازبکستان داریم. همه بسیج شدند از رادیو، تلویزیون، رسانه‌ها و باشگاه‌ها که به تیم ملی کمک کنند. کجا برای تیم ملی جوانان این کارها را انجام دادید؟ همه ما آرزویمان این است که با شکست ازبکستان راهمان برای رسیدن به جام جهانی هموار شود. هر شبکه‌ای که می‌زنم بحث حمایت در کار است. هر روزنامه‌ای را ورق می‌زنم همه یار تیم ملی هستند، پس چرا حتی نصف این کار برای جوانان نشد؟ اصلا برخی‌ها نمی‌دانستند چه زمانی جوانان ما به مسابقات می‌روند اما الان از طریق رسانه‌ها از در و دیوار جوانان و کادر فنی را می‌زنند. کجا ما از تیم ملی جوانان حمایت کردیم. اصلا بازی با کره و ازبکستان باعث شد که حمایت از جوانان ما گم شود.
رویانیان در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به برنامه‌های ورزشی تلویزیون گفت: اول گفتم ما همه مقصر نتیجه نگرفتن تیم ملی جوانان هستیم. رسانه‌ها، مسئولان، فدراسیون و همه در این ناکامی دخیل هستند چون نه به تیم روحیه دادیم و نه به اکبر محمدی جوان قوت قلب. خود من هم در این بین مقصرم چون باید از طرف باشگاه خودم اطلاعیه را برای جوانان می‌فرستادم تا بخوانند و لذت ببرند اما این کار را نکردم اما هرگز این را نباید فراموش کرد که ما همه در نتیجه گرفتن تیم بزرگسالانمان جوانان را گم کردیم. آنها در گوشه‌ای از امارات در مرحله مقدماتی ۳ بازی بسیار خوب را انجام دادند و خودتان اگر بازی را می‌دیدید به این پی می‌بردید که چه تیم خوبی دارید اما در روزی که روز جوانان ما نبود نتیجه را به کره واگذار کردید. من از مسئولان فدراسیون فوتبال می‌پرسم آیا بهتر نبود دو نفر از آنها کنار این جوانان می‌رفتند و درد آنها و اکبر محمدی را می‌شنیدند. متاسفانه سیستم فوتبال ما خراب است. ما نباید فقط محمدی را زیر سوال ببریم و همه کاسه کوزه‌ها را سر آن بشکانیم البته در این فوتبال ما عادت داریم آقایانی را که کوتاهی کردند کنار می‌گذاریم. آقایان یک نفر مثل اکبر محمدی را سیبل ‌کرده‌اند و او را می‌زنند تا از برخی هجمه‌ها و انتقاد‌ها فرار کنند. این کارها به نظر من هیچ کمکی به فوتبال ما نمی‌کنند بلکه جوانان آینده‌ساز ما و مربیانی مثل اکبر محمدی را زیر سوال می‌برند. اگر من حمایتی از کادر فنی جوانان و تیم ملی می‌کنم نشانه‌ای نیست که با فردی از این اعضا دوست و رفیق هستم بلکه دلم از آنجایی به درد می‌آید که برای این جوانان هیچ کاری نکردیم اما می‌خواهیم آنها فوتبال ما را که دارای مشکلات زیادی است نجات دهند.
رویانیان در پایان برای تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار برابر ازبکستان نیز آرزوی یک برد شیرین کرد و از هواداران خواست تا با حمایت همه جانبه خود ملی‌پوشان ایران را در سرما و گرما تنها نگذارند.
کد مطلب: 13754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *