۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
رویانیان:

سهمیه‌های بنزین امشب واریز می‌شود

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی تا ساعت ۲۴ امشب به کارتهای سوخت واریز می‌شود، گفت: برای مرداد ماه امسال سهمیه بنزین موتورسیکلتها تثبیت شده است.
 محمد رویانیان امروز در گفتگو با مهر با بیان اینکه برای مرداد ماه سالجاری تغییری در سهمیه بنزین خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی ایجاد نشده است، گفت: در دومین ماه فصل تابستان سهمیه بنزین تمامی موتورسیکلتها همچون تیر ماه بدون تغییر، تثبیت شده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان خودروهای شخصی تا ساعت ۲۴ امشب شنبه ۳۱ تیر ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز خواهد شد، تصریح کرد: دولت فعلاً تصمیم قطعی برای کاهش سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها اتخاذ نکرده است.

این مقام مسئول همچنین سهمیه بنزین مرداد ماه موتورسیکلتها را ۲۵ لیتر اعلام کرد و افزود: هر گونه تغییر در قیمت و سهمیه بنزین خودروها توسط ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام می شود.

در همین حال عبدالله جلالی اخیرا درباره دلایل منتفی شدن کاهش سهمیه بنزین مرداد ماه موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی از ۲۵ به ۱۰ لیتر به مهر گفته است: با مصوبه‌ای که توسط هدفمندی یارانه‌ها به دولت ارسال شد، رئیس جمهور عملا با کاهش سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها مخالفت کرده است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر اینکه فرصتی برای موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی به‌ منظور تعویض پلاک پیش بینی شده است، اظهار کرده است: از این رو برای مرداد ماه سالجاری هیچگونه تغییری در سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی، عمومی، خدماتی و موتورسیکلت حاصل نخواهد شد.

مرداد ماه سالجاری برای خودروهای شخصی ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد (۷۰۰ تومانی) پیش بینی شده است.

در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن آنکه برای فروردین ماه هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت ها تعیین نشده است.

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت پیشتر از به تعویق افتادن طرح افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی از جمله بنزین و گازوئیل در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.
کد مطلب: 420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *