۰
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱

صعود ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس امروز هم مانند روز گذشته صعودی بود و بیش از ۲۶ هزار واحد افزایش یافت.
صعود ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس
شاخص بورس امروز هم مانند روز گذشته صعودی بود و بیش از ۲۶ هزار واحد افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس در معاملات امروز با ۲۶ هزار و ۲۷ واحد صعود رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز صعودی بود و با ۵۰۷۲ واحد افزایش به رقم ۴۰۷ هزار و ۱۹۷ واحد رسید. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۹۳ هزار و ۴۱ میلیارد ریال انجام شد.
گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، مخابرات ایران، ایران خودرو و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی س‌. ایرانیان، بانک ملت، بانک تجارت و سایپا نیز نمادهای پربیننده این بازار بودند.
در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶۸ واحد افزایش رقم ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۵۷ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال ارزش داشت.
پلیمر آریاساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سهامی ذوب‌آهن اصفهان و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.
نمادهای پربیننده این بازار از بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریاساسول، س‌. توسعه و عمران استان کرمان و گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی تشکیل شده است.
کد مطلب: 137719
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *