۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶

مرگ ستار بهشتی فاجعه است

وزیر اطلاعات دوره اصلاحات، مرگ ستار بهشتی در زندان را یک "فاجعه" خواند و گفت که تخلفات نهادها و ارگان‌هاي رسمي كشور، به دلیل احساس امنیت قانون‌شکنان است.
معاون فقهی و حقوقی مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با سايت «قانون» درباره مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس گفت: شنیدن اخباری از قبیل مرگ امثال ستار بهشتی یا حادثه ناگوار کهریزک برای مردم و کشور ما دردآور است.
یونسی اضافه کرد: بنظرم مرگ آقای بهشتی در نوع خودش فاجعه است که خوشبختانه قوه قضائیه در برخورد و شناسایی با عوامل این واقعه اعلام امادگی کرده است و امیدواریم به نتیجه برسد
وزیر پیشین اطلاعات در پاسخ به این پرسش که «علل وقوع اینگونه وقایع چیست؟» گفت: به نظر می‌رسد جواب این سوال که چرا اینگونه رویداد‌ها اتفاق می‌افتد این است که ارگان‌های مسول قانونی عمل نمی‌کنند. اگر قانون در هر رده‌ای و در هر مکانی اجرا بشود این نوع خسارات به حداقل می‌رسد.
یونسی افزود: در هر دستگاه و نهادی خلافی مانند اختلاس بزرگ یا ماجرایی مانند مرگ ستار بهشتی و این نوع مشکلات پیش می‌‌آید بدلیل این است که قانون در آن نهاد و ارگان جدی گرفته نشده، اراده اشخاص بجای قانون می‌نشیند و قانون شکنان احساس امنیت می‌کنند و با اطمینان خاطر اقدامی می‌کنند که نتیجه‌اش تحمیل هزینه‌های سنگین برای ملت و کشور است.
وی با اشاره به قتل زهرای کاظمی، قتل‌های زنجیره‌ای یا جنایت کهریزک گفت: متاسفانه این اتفاقات وجود دارد. گاهی یک مامور خلاف می‌کند و گاهی یک قاضی خلاف می‌کند و در نتیجه هزینه‌های زیادی به بار می‌اورد و مدت‌ها طول می‌کشد تا ذهن جامعه یا جوامع بین المللی را ترمیم کنیم.
کد مطلب: 13879
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *