۰
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۶

نخست وزیر اسلوونی به ترامپ تبریک گفت!

نخست وزیر اسلوونی با وجود آنکه هنوز نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده پیروزی را از آن دونالد ترامپ دانسته و در پیامی به او تبریک گفت.
نخست وزیر اسلوونی با وجود آنکه هنوز نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده پیروزی را از آن دونالد ترامپ دانسته و در پیامی به او تبریک گفت.
به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، یانز یانشا، نخست وزیر اسلوونی امروز (چهارشنبه) در توییتی نوشت: "این مسلماً روشن است که مردم آمریکا دونالد ترامپ و مایک پنس را برای چهار سال دیگر انتخاب کرده‌اند".
او در ادامه عنوان کرد: "هرچه بیشتر تاخیر ایجاد شده و حقایق انکار شوند، پیروزی نهایی برای رئیس جمهور آمریکا بزرگتر است. تبریک به حزب جمهوریخواه به خاطر نتایج قدرتمند در سراسر آمریکا".
این در حالی است که هم اکنون نتایج انتخابات آمریکا در یک رقابت تنگاتنگ اعلام نشده و صدها هزار مورد از آرا  هنوز باید شمرده شوند و نتیجه‌ی نهایی در چند ایالت کلیدی مشخص نشده است.
این توییت نخست وزیر اسلوونی باعث به راه افتادن پاسخی فوری از جانب چند نماینده پارلمان اتحادیه اروپا از جمله نیکولا بیر آلمانی از حزب "اروپا را احیا کنید" شد.
بیر در توییتی نوشت: دونالد ترامپ دستورکاری شدیدا غیردموکراتیک و غیرموجه در انتخابات دارد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباید همراستا با او عمل کنند.
وی بیان داشت: اتحادیه اروپا همراه با تمامی کشورهای عضوش وظیفه دارد به تک تک آرا احترام بگذارد.
این در حالی است که هنوز هیچ رهبر دیگری در اتحادیه اروپا اقدام به صدور پیام تبریک در ارتباط با انتخابات آمریکا نپرداخته و یا نتیجه ای از جانب خودش در قبال این انتخابات اعلام نکرده است.
جوزپ بورل مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: "همچنان که ما منتظر نتایج انتخابات هستیم اتحادیه اروپا آماده است تا به تقویت و ایجاد یک شرکت ترانس آتلانتیک قدرتمند بر اساس ارزش ها و تاریخ مشترک ما ادامه دهد."
کد مطلب: 139203
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *