۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۰

افزایش بی سابقه بیكاری در منطقه یورو؛ بحران در پی اقتصاد آلمان

آمار رسمی آژانس یورو استات اتحادیه اروپا روز سه شنبه از رسیدن نرخ بیكاری ماه جاری منطقه یورو به میزان بی سابقه ۱۱.۲ درصد خبر داد، در حالی كه آمار آژانس كار دولت فدرال آلمان نیز حاكی از كاهش فرصت های شغلی در این كشور است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروكسل، آمار رسمی آژانس یورو استات اتحادیه اروپا روز سه شنبه نشان داد كه بیكاری در سراسر منطقه بحران زده یورو در ماه جاری به نرخ بی سابقه ۱۱.۲ درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، در مقایسه با آمار بیكاری در ابتدای فصل بهار یكصد و ۲۳ هزار نفر دیگر بیكار شده اند كه تعداد بیكاران را در مجموع به ۱۸ میلیون نفر رساند. این رقم از میزان بیكاران سال گذشته میلادی دو میلیون نفر بیشتر است.

افزون بر این، نرخ تورم سالانه منطقه یورو نیز ۲.۴ درصد اعلام شده

است كه بالاتر از نرخ تورم مرجع بانك مركزی اروپا قلمداد می شود.

آمار آژانس یورو استات نشان می دهد منطقه یورو برای بیستمین ماه متوالی با نرخ تورم بیش از دو درصد مواجه است كه رقم مد نظر بانك مركزی اروپا است. در همین حال آمار آژانس كار دولت فدرال آلمان نیز از افزایش نرخ بیكاری در این كشور طی ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) حاكی است.

بر اساس آمار آژانس كار دولت فدرال مسئول جمع آوری اطلاعات ماهانه، نرخ بیكاری در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن به شدت افزایش یافته و طی این ماه ۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر شغل خود را از دست داده اند كه شمار بیكاران را به دو میلیون و ۸۸ هزار نفر می رساند.

نرخ بیكاری میان افرادی كه به طور رسمی اعلام كرده اند شغلی ندارند، ۶.۸ درصد در ماه ژوئیه و ۶.۶ درصد در ماه ژوئن افزایش یافته است. نرخ بیكاری به طور معمول در تابستان به دلیل افزوده شدن فارغ التحصیلان دبیرستانی به نیروی كار و تعطیلی تابستانی كارخانه ها افزایش می یابد، اما حتی با احتساب این عوامل فصلی بر اساس آمار بانك مركزی آلمان نرخ بیكاری در این كشور رو به افزایش است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانكفورت، آمار بانك مركزی آلمان نرخ بیكاری این كشور در ماه ژوئیه برای چهارمین ماه متوالی با افزایش ۶.۸ درصدی به دو میلیون و ۸۹ هزار نفر رسید و شمار بیكاران را از ماه دسامبر ۲۰۱۱ تاكنون به حد بی سابقه ای رساند.

'فرانك یورگن ویس'، رییس آژانس كار دولت فدرال در نشستی خبری گفت: با آنكه افزایش نرخ بیكاری را می توان ناشی از عوامل فصلی دانست، اما باید پذیرفت كه مخاطرات پیش روی اقتصاد آلمان رو به افزایش است و نشانه هایی از ضعف در بازار كار آلمان دیده می شود.

'كارستون برزسكی'، اقتصاد دان بلژیكی معتقد است: تحرك بازار كار آلمان رو به كاهش است و علائم فعلی نشان می دهد كه دوران طلایی اقتصاد این كشور روبه پایان است.

'آنالیزا پیازا'، تحلیلگر اقتصادی موسسه نیوایج استراتژی، نیز موافق است نشانه هایی از وخامت اوضاع اقتصادی دیده می شود و در واقع تحلیل های بازرگانی نشان می دهد كه تجارت خانه ها و موسسات طرح های خود را برای استخدام كنار گذاشته اند؛ زیرا برآورد می كنند در ماه های آتی با كاهش تقاضای داخلی مواجه شوند.
کد مطلب: 1407
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *