۰
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۶

پیگیری تسهیل فعالیت در مناطق آزاد

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی پیگیر رفع موانع و حل مشکلات موجود باهدف تسهیل فعالیت در مناطق آزاد کشور هستند.
نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی پیگیر رفع موانع و حل مشکلات موجود باهدف تسهیل فعالیت در مناطق آزاد کشور هستند.
احسان خاندوزی در حاشیه دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: درصورتی‌که فعالیت‌ها در مناطق آزاد به‌گونه‌ای باشد که ضرری برای اقتصاد ملی نداشته باشد به‌جای ۲۰ سال می‌توان تا ۳۵ سال و بیشتر از آن برای مناطق آزاد معافیت مالیاتی منظور کرد.
وی با اعلام اینکه جانمایی مناطق آزاد کشور خوب بوده است، افزود: متأسفانه  طراحی داخلی این مناطق با مشکلاتی نظیر حوزه گمرکی و مالیات همراه است و مناطق آزاد باید به‌گونه‌ای می‌بود که تداخلی با حیات شهری مردم پیدا نمی‌کرد و تنها دغدغه مدیران این مناطق هم به حوزه اقتصادی معطوف می‌شد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یازدهم در ادامه تصریح کرد: اگر طراحی داخلی دقیقی برای اداره مناطق آزاد کشور صورت می‌گرفت بدبینی‌های موجود نسبت به این مناطق هم در  بین مردم ایجاد نمی‌شد.
خاندوزی بابیان اینکه یکی از آسیب‌شناسی‌های این دوره مجلس به شرایط کنونی برخی مناطق آزاد که به گستره شهری و روستایی متصل است مربوط می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مناطق آزادی که پس‌ازاین قانون ایجاد می‌شوند برای آنکه بتوانند از حداکثر معافیت‌ها و شرایط ویژه برخوردار باشند در یک محدوده محصور و بدون تداخل با حیات شهری و روستایی فعالیت کنند.
نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: در حوزه مالیاتی، به دنبال تسهیل برای فعالان مناطق آزاد هستیم و از بررسی پیشنهادهایی نظیر پیشنهاد سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر ایجاد معاونت مالیات مناطق آزاد در سازمان مالیاتی استقبال می‌کنیم.
کد مطلب: 140937
برچسب ها: منطقه آزاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *