; ?>; ?> خروج نیروهای بیگانه از افغانستان به نفع مردم این كشور است - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۲
جوانفكر:

خروج نیروهای بیگانه از افغانستان به نفع مردم این كشور است

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری و مدیرعامل ایرنا خروج نیروهای بیگانه از افغانستان را به نفع مردم این كشور دانست و بر اهمیت تقویت امنیت و فراهم آمدن زمینه پیشرفت مردم افغانستان تاكید كرد.
'علی اكبر جوانفكر'روز سه شنبه در دیدار 'مولوی محمد مختار مفلح' رهبر نهضت اسلامی افغانستان و رییس 'شورای فرهنگی حامیان قدس شریف' اظهار داشت: هر قدر وضعیت افغانستان بهتر شود و مردم آن در رفاه و آرامش و امنیت بیشتری باشند، جمهوری اسلامی نیز از این موضوع خوشحال خواهد شد.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری اظهار امیدواری كرد كه حضور نیروهای نظامی در افغانستان به زودی پایان یابد تا مردم این كشور بر سرنوشت خود مسلط شوند و در مورد آینده خویش آزادانه تصمیم بگیرند.

جوانفكر ضمن تحسین دیدگاه های ضد استكباری و فعالیت های مبارزاتی مولوی 'محمد مختار مفلح' اظهار داشت: دشمنان اسلام به خاطر حفظ منافع و پایگاه های خود در افغانستان، حضور افراد انقلابی، مبارز و روشنفكر را در این كشور برنمی تابند.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری افغانستان را به لحاظ اهمیت پوشش خبری برای خبرگزاری جمهوری اسلامی حائز اهمیت برشمرد و اعلام كرد : ایرنا در نظردارد حضور خود را در افغانستان، بیش از پیش تقویت كند.

مولوی 'محمد مختار مفلح' نیز در این دیدار به عنوان رییس 'شورای فرهنگی حامیان قدس شریف' در افغانستان و كسی كه برگزاری راهمپیایی های روز جهانی قدس در شهرهای مختلف افغانستان را برنامه ریزی و هماهنگ می كند، گفت: افتخار می كنم كه تابلوی قدس شریف و بازگو كننده مواضع برحق امام خمینی (ره) بنیانگذار روز جهانی قدس در افغانستان هستم .

این فعال سیاسی و مبارز افغان، جمهوری اسلامی ایران را تكیه گاه قدرتمند جهان اسلام دانست و این اقتدار را مرهون مبارزات شجاعانه امام خمینی (ره) و درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب دانست.

وی با اشاره به مشكلات فراوانی كه به دلیل حضور نیروهای بیگانه تحت رهبری آمریكا برای كشور و مردم افغانستان ایجاد شده است، به فعالیت های پنهان صهیونیست ها در افغانستان اشاره كرد و گفت: آمریكا با ایجاد گروه های كوچك تروریستی در افغانستان از آنها برای هدف قرار دادن و ترور كسانی كه درجهت مخالفت با حضور نیروهای بیگانه در افغانستان فعالیت می كنند، استفاده می كند.

این مبارز افغان با اشاره به موارد متعدد جنایات نظامیان آمریكایی علیه مردم افغانستان گفت: دشمن با میلیاردها دلار هزینه ای كه در افغانستان صرف می كند، به بهانه از بین بردن عوامل طالبان به كشتار غیرنظامیان افغان می پردازد و جنایات آنها به حدی فجیع است كه سربازان آمریكایی اذعان كرده اند جنازه های مردم افغان را جلوی حیوانات درنده می اندازند.

وی تاكید كرد: امروز در هر نقطه افغانستان كه ناامنی دیده شود، بدون تردید آمریكا در آن دخالت دارد.
کد مطلب: 1414
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *