۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۲

افزایش نرخ دلار یعنی بیچاره، بیچاره‌تر شود!

حسن ایزدی می‌گوید: مجلس به جای افزایش نرخ ارز به فکر حل معضلات معیشتی کارگران، بازنشستگان و محرومان جامعه باشد.
افزایش نرخ دلار یعنی بیچاره، بیچاره‌تر شود!
حسن ایزدی می‌گوید: مجلس به جای افزایش نرخ ارز به فکر حل معضلات معیشتی کارگران، بازنشستگان و محرومان جامعه باشد.
«حسن ایزدی» در گفتگو با ایلنا، با اشاره به تصمیم مجلس برای افزایش نرخ تسعیر ارز، گفت: چنانچه مجلس در بودجه ۱۴۰۰ نرخ ارز را ۱۷۵۰۰ تومان تصویب نماید، باعث کاهش شدید ارزش پول ملی شده و این امر باعث افزایش افسارگسیخته تورم می‌شود و با این افزایش نرخ دلار، قدرت خرید کارگران و بازنشستگان و قشر محروم شدیدا پایین می‌آید. اگر دلار ۱۷۵۰۰ تومان گردد مسلما حقوق کارگران و بازنشستگان باید حداقل ۳ و حداکثر ۴ برابر گردد. 
وی با بین اینکه افزایش نرخ دلار یعنی بیچاره، بیچاره‌تر شده و ثروتمند، ثروت بیشتری بدست می‌آورد و شکاف طبقاتی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: بهتر است که دولت و مجلس با اقتصاددانان کشور همفکری نموده و نرخ ارز را بالا نبرند و ارز دولتی را کنترل نمایند تا رانت‌خواری و سوءاستفاده مالی ایجاد نگردد و کنترل واقعی داشته باشند تا قشر محروم و فقیر بویژه کارگران و بازنشستگان بتوانند از حداقل‌های زندگی بخور و نمیر استفاده نمایند. 
وی گفت: نمایندگان باید توجه داشته باشند که مجلس حمایت کننده تولیدات و اشتغال داخل مملکت است و اگر نرخ ارز بالا رود اقتصاد را به سمت بخش غیرمولد سوق می‌دهد و قشر پایین جامعه، کارگران و بازنشستگان توان زندگی روزمره را نخواهند داشت. 
دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در پایان از نمایندگان مجلس خواست به جای متورم کردن ارز در اقتصاد ایران، صندوق بیمه تامین اجتماعی را تقویت و مصوب کنند تا بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی پرداخت گردد تا با این کار، حداقل کارگران و بازنشستگان بتوانند کمر راست نمایند.
کد مطلب: 143365
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *