۰
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۴

ساخت اولین جعبه ضدعفونی کننده ماسک

یک محفظه مخصوص ضدعفونی کردن ماسک‌ها با مجهز بودن به امواج ماوراء بنفش قادر است فقط با فشردن یک دکمه ماسک شما و دیگر وسایل در معرض آلودگی را ضدعفونی کند.
ساخت اولین جعبه ضدعفونی کننده ماسک
یک محفظه مخصوص ضدعفونی کردن ماسک‌ها با مجهز بودن به امواج ماوراء بنفش قادر است فقط با فشردن یک دکمه ماسک شما و دیگر وسایل در معرض آلودگی را ضدعفونی کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، این روزها در دوران شیوع بیماری کووید-۱۹، ماسک‌ها جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما شده‌اند و به عنوان بهترین وسیله برای محافظت از ما در برابر ویروس کرونا و سایر باکتری‌ها و میکروب‌ها شناخته می‌شوند. اما بر کسی پوشیده نیست که همین ماسک‌ها نیز می‌توانند عوامل بیماری‌زای بسیاری را روی سطح خود حمل کنند، به همین دلیل تمیز کردن و ضد عفونی کردن ماسک‌های چند بار مصرف و تعویض منظم ماسک‌های یک بار مصرف و دور انداختن ایمن آنها بسیار مهم است.
اکنون دستگاهی به نام "UVCcleans" که اولین جعبه ضدعفونی کننده ماسک در جهان است، برای انجام همین کار ساخته شده است. افراد می‌توانند فقط با فشار یک دکمه روی این دستگاه، ماسک خود را با استفاده از نور ماوراء بنفش ۱۸۵ نانومتری ضدعفونی کنند.
این نور، دی‌ان‌ای باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را غیرفعال می‌کند. با از بین رفتن دی‌ان ای آنها، این عوامل بیماری‌زای خطرناک دیگر نمی‌توانند تکثیر و باعث بیماری شوند. این بدان معناست که این دستگاه افراد را در امان نگه می‌دارد و از آنها در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.
این جعبه به شکل یک پاوربانک قابل حمل است و می‌توان از آن در هر زمان و هر مکان استفاده کرد.
قابلیت دیگر این دستگاه، قابلیت استفاده از قسمت بالایی آن برای ضدعفونی کردن سایر موارد مانند کلیدها یا دستکش است که غالباً با عوامل بیماری‌زا در تماس هستند. حتی می‌توان از آن برای ضد عفونی کردن خودرو نیز استفاده کرد.
این دستگاه، کوچک است و به راحتی درون کیف یا جیب جا می‌شود. همچنین با قیمت ۳۲.۹۹ دلار به بازار عرضه شده است.
کد مطلب: 143713
برچسب ها: ماسک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *