۰
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۰

برگزاری کنسرت‌ها دوباره ممنوع شد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در کل این موضوع به تصویب رسید که برگزاری کنسرت‌ها به صورت مجازی باشد و فکر می‌کنم این مصوبه از امروز یا فردا به اجرا درآید.
برگزاری کنسرت‌ها دوباره ممنوع شد
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در کل این موضوع به تصویب رسید که برگزاری کنسرت‌ها به صورت مجازی باشد و فکر می‌کنم این مصوبه از امروز یا فردا به اجرا درآید.
به گزارش خبرگزاری فارس، محسن فرهادی با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها گفت: هرگونه همایش، کنسرت و مراسم مذهبی باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: روز گذشته جلسه‌ای در وزارت کشور تشکیل و بر مبنای آن قرار شد تمامی کنسرت‌ها به‌صورت مجازی برگزار شوند.
وی با اشاره به برگزاری کنسرت در کیش نیز اظهار کرد: درباره برگزاری کنسرت در کیش مصوبه مجزایی نداشته ایم.
فرهادی گفت: در کل این موضوع به تصویب رسید که برگزاری کنسرت‌ها به صورت مجازی باشد و فکر می‌کنم این مصوبه از امروز یا فردا به اجرا درآید.
************************
آلبوم «بشنو ز مثنوی» با اجرای مثنوی های هفت دستگاه منتشر شد
 آلبوم «بشنو ز مثنوی» با صدای رامین بحیرایی با همت موسسه فرهنگی هنری موسیقی نغمه پردازان بهنام منتشر شد. در این آلبوم سجاد پورقناد سه تار، مسعود نجفی سنتور، سیاوش عبدی تنبک و دایره، حمیدرضا آفریده قیچک آلتو، علیرضا دریایی کمانچه، علی نجفی ملکی نی، مجید یحیی نژاد عود، پانیذ مجاهدنیا تار، سجاد محرابی تنبور و نی، حنانه سعیدی قانون و پیام بحیرائی ساز ابداعی طرب را نواخته اند. 
این مجموعه دربرگیرنده ده آواز مثنوی است که شامل اجرا گوشه مثنوی در تمامی آوازها و دستگاههای موسیقی ایرانی که مثنوی در آنها خوانده می شود می باشد و تنها به دلیل جلوگیری از تکرار حالات و ملودی ها، از بین مثنوی مخالف سه گاه و چهارگاه، مثنوی مخالف سه گاه اجرا شده است. در این اثر سعی بر آن بوده است که با استفاده از فضاهای متفاوت ساز و آواز در هر مثنوی و استفاده از تمامی سازهای استاندارد و رایج در موسیقی ایرانی (اجرای هر مثنوی با یک ساز در جواب آواز) و در نهایت اضافه کردن یک ترانه کوتاه در انتهای هر تراک، تجربه فضایی متفاوت با شنونده به اشتراک گذاشته شود. همچنین با استفاده از گنجینه غنی شعر و ادبیات پارسی و به دلیل جلوگیری از تکرار اشعار شناخته شده، سعی شده است از اشعاری که کمتر مثنوی روی آنها خوانده شده است استفاده شود. 
این مجموعه شامل پارتیتور تصنیف «ســرود آغـازین» است که در آن نوشته شده: «ســرود آغـازین» تصــنیفی به صورت چندصــدایی برای ارکسـتر سازهـای ایرانی شامـل سه گروه نی و دو سنتور و یک عود با همراهی آواز باریتون است. ملـــودی بخش آوازی ایــن اثر از رامیــن بحیرایی و ملــودی بخش ســـازی و چندصـــدایی آن از سجاد پورقناد است. گروه نی ایــن اثر برای ســه بخش سوپرانــو، آلتــو و تنــور نوشــته شــده اسـت. نی در ایـن اثر، بـه شــکل طرح نی هـای جدیــد کـه قـابلیت اجرای ســی را دارنــد نوشــته شـده اسـت، در نـتیجه ضــروری اسـت نوازنـده از نی هـای جدیـد برای اجرای ایـن قطعـات بهره بـبرد؛ در ضبط تصنیف «سرود آغازین»، بخش تنبک این اثر را سیاوش عبدی طراحی کرده است.
برای دانلود قانونی این اثر می توانید به سایت بیپ تیونز مراجعه کرده و فایل صوتی آن را به همراه پارتیتور تصنیف «ســرود آغـازین» را دریافت کنید.
کد مطلب: 145139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *