۱
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۹
پایگاه خبری "مصری الیوم":

پاسخ مرسی به نامه شیمون پرز

"محمد مرسی" رئیس جمهور مصر در پاسخ به نامه تبریک ماه رمضان "شیمون پرز" رئیس اسرائیل خواستار تلاش بیشتر برای رسیدن به صلح عادلانه برای تمامی مردم منطقه از جمله مردم اسرائیل شد.
 
"یاسر رضا" سفیر مصر در تل‌ آویو صبح سه‌شنبه به مقامات اسرائیل در وزارت خارجه و "حسون حسون" منشی نظامی رئیس اسرائیل درباره نامه مرسی به پرز خبر داد.

نامه مرسی در پاسخ به نامه اخیر شیمون پرز به وی درباره تبریک ماه رمضان و همچنین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

سفارت مصر در تل‌آویو صبح سه‌شنبه طی دورنگاری به دفتر ریاست اسرائیل نوشت: سفارت جمهوری عربی مصر در تل‌آویو درود خود به ریاست دولت اسرائیل درباره نامه شیمون پرز، رئیس اسرائیل در تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۱۲ به دکتر محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر عربی به مناسبت ماه رمضان را اعلام می‌دارد.

مرسی در نامه خود به رئیس اسرائیل نوشت: آقای شیمون پرز، رئیس دولت اسرائیل، از نامه تبریک شما به مناسبت رمضان کمال امتنان را دارم.

وی در این نامه اضافه کرد: از این فرصت استفاده می‌کنم تا درباره بازگردان روند صلح خاورمیانه در مسیر صحیح تلاش کنیم، صلحی عادلانه برای تمامی ملت‌ها که از آن جمله ملت اسرائیل است.

شیمون پرز پس از پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر طی نامه‌ای نوشت: ما در اسرائیل اولین انتخابات دموکراتیک در مصر را تبریک گفته و امیدواریم که مصر تحت رهبری شما توانایی مقابله با چالش‌هایی که با آنها مواجه است را داشته باشد.
کد مطلب: 1453
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *