۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۳
در شرایط تحریم و با همت متخصصان داخلی

افتتاح خط تولید گیربکس شش‌سرعته ایران‌خودرو

خط تولید انبوه گیربکس شش‌سرعته دستی با اتکا به توان مهندسی و طراحی و دانش نیروی جوان و متخصص داخلی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و تنی چند از مسوولان استان قزوین در شرکت صنعتی نیرومحرکه افتتاح شد
افتتاح خط تولید گیربکس شش‌سرعته ایران‌خودرو
خط تولید انبوه گیربکس شش‌سرعته دستی با اتکا به توان مهندسی و طراحی و دانش نیروی جوان و متخصص داخلی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و تنی چند از مسوولان استان قزوین در شرکت صنعتی نیرومحرکه افتتاح شد.

ایکوپرس- اتکا به توان و دانش شرکت‌های تولید کننده داخلی، سبب کاهش سرمایه‌گذاری در این پروژه شده است. این صرفه جویی در طراحی و ساخت قالب و ابزار این محصول نیز اثر بخش بوده است.
از مزایای این پروژه، می‌توان به کاهش مصرف سوخت و دور موتور در سرعت‌های بالا و کاهش استهلاک قطعات قوای محرکه اشاره کرد.
میزان کاهش مصرف سوخت در گیربکس شش سرعته نسبت به پنج سرعته، متناسب با نوع موتور و خودرو، به حدود هفت تا ۹ درصد در سرعت‌های بالا می رسد.
همچنین تولید روزانه حدود ۷۰۰ دستگاه خودروی مجهز به گیربکس شش سرعته، سالانه ۹ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.
در فرآیند طراحی و تولید گیربکس شش سرعته ایران‌خودرو، از بیش از ۱۳۵ قالب جدید با همکاری ۲۱ سازنده استفاده شده است؛ تولید گیربکس داخلی با حدود ۸۷ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در طی چهار سال ایجاد خواهد کرد.
گیربکس شش دنده قابلیت نصب بر روی اکثر محصولات ایران خودرو دارد و تولید این گیربکس در شرایط تحریمی و کرونا و نیز داخلی سازی آن کاری جهادی محسوب می شود.
کد مطلب: 145630
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *