۰
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۳

99.7 درصد روستاهای کشور برق دارند

سخنگوی صنعت برق کشور بااشاره به اینکه حدود 58 هزار روستای کشور به شبکه برق متصل هستند، گفت: 99.7 درصد روستاهای کشور برق رسانی شده اند.
سخنگوی صنعت برق کشور بااشاره به اینکه حدود 58 هزار روستای کشور به شبکه برق متصل هستند، گفت: 99.7 درصد روستاهای کشور برق رسانی شده اند.
مصطفی رجبی مشهدی امروز (12 اسفند) در آیین افتتاح برق رسانی به 83 روستای 17 استان کشور که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 288 روستای کشور برق رسانی شده، اظهارکرد: اعتبار صرف شده برای برق رسانی به این تعداد روستا حدود یکصدویازده میلیارد تومان بوده است.
وی تصریح کرد: در تلاشیم تا پایان امسال بتوانیم تعدادی دیگر از روستاهای کشور را برق رسانی کنیم تا جمعا طی امسال 350 روستا را به شبکه برق متصل کرده باشیم.
سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه درحال حاضر 99.7 درصد روستاهای کشور به شبکه برق متصل شده اند، افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در سایت آژانس بین المللی انرژی 79 درصد از جمعیت روستایی جهان برق دارند و این درحالی است که این آمار در ایران 99.7 درصد است.
به گفته این مسئول، تا به امروز بیش از 57 هزار و 700 روستا در کشور به شبکه برق متصل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 20 خانوار در کشور برق دارند و روستاهایی هم که دارای 10 خانوار هستند عمدتا برق رسانی شده اند.
رجبی مشهدی افزود: تنها سه دهم درصد از روستاهای کشور به شبکه برق متصل نشده که 60 درصد آنها روستاهای فصلی هستند که برنامه برق رسانی به آنها را نیز در دستور کار قرار داده ایم.
وی تاکید کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، تا پایان دولت تدبیر و امید همه روستاهای کم خانوار در کشور که نزدیک به شبکه برق هستند، برق رسانی خواهند شد.
به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، طی 42 سال از عمر انقلاب اسلامی، 13 برابر دوره قبل از آن برق رسانی در کشور انجام شده است.
کد مطلب: 145812
برچسب ها: برق کرمانشاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *