۰
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶

عسگری: ایران قوی نیاز به تولید قدرت دارد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران قوی نیاز به تولید قدرت دارد عنوان کرد: از جمله الزامات این مسیر در یک جمله تمسک به مکتب شهید سلیمانی است.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران قوی نیاز به تولید قدرت دارد عنوان کرد: از جمله الزامات این مسیر در یک جمله تمسک به مکتب شهید سلیمانی است.
به گزارش ایسنا، مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: حوادثی چون خرابکاری نطنز محصول وادادگی و دیپلماسی التماسی دولت غربگرا است، ما با مذاکره مخالف نیستیم اما تجربه تاریخی نشان می دهد تنها مذاکره ای ثمربخش است که از سر قدرت، عزت و حکمت انجام شود، دیپلماسی التماسی حرکت در کوچه بن بست است، در دنیای لیبرال دموکراسی حق کسی که در موضع ضعف باشد با التماس نمی دهند حق گرفتنی است همانطور که مولایمان فرمود حق جز با صلابت و جدیت به دست نمی آید.
وی افزود: ما با مذاکره ای که منافع ملت را استیفا کند موافقیم اما مذاکره در سایه تهدید و تخریب چه مفهوم و نتیجه ای در بردارد؟ طبق حقوق بین الملل اقدام علیه تاسیسات هسته ای کشورها ممنوع بوده و در زمره جنایت علیه بشریت محسوب می شود، آیا مسببان چنین جنایتی که مبدع تروریسم هسته ای علیه دانشمندان و تاسیسات اتمی ما هستند قابل اعتماد برای مذاکره اند؟ در دنیای چپاول و سلطه جویی راهی جز تولید قدرت نداریم، قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها یکی از ابزارهای قدرت برای کشور بوده تا دست دولت را در مذاکرات پر کند اما دولت گویا جزو مصرف بی رویه قدرت تدبیر دیگری ندارد، مجلس در این قانون بر لغو تمامی تحریم های ظالمانه تاکید کرده است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مذاکرات وین به دنبال یک سطح حداقلی از لغو تحریم آن هم به صورت موقت، محدود و صوری است و این رویکرد به روشنی جنبه انتخاباتی و سیاسی دارد و دولت برجام با دستاورد تقریبا هیچ در این روزهای آخر نیز به جای جبران مافات و عبرت از بدعهدی های طرف های غربی و آمریکایی به دنبال دوپینگ انتخاباتی از طریق گشایش های مقطعی و رسانه ای است.
عسگری عنوان کرد: ایران قوی نیاز به تولید قدرت دارد از جمله الزامات این مسیر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، نگاه به درون و تقویت توان داخلی از طریق بهره برداری حداکثری از منابع، معادن و ظرفیت های بلااستفاده، توسعه ارتباط هوشمند با کشورهای همسایه، توجه به کشورهای محور مقاومت و غیرغربی و در یک جمله تمسک به مکتب شهید سلیمانی است، یکی از پالس های ضعف مخابره شده که از ایرادات اساسی دستگاه های محاسباتی دولت خبر می دهد، سخن مشاور رییس جمهور بود که از ارتباط بین قطع برق تاسیسات نطنز و مذاکرات برجامی پرسیده البته برای دولتی که صبح جمع از فجایع هفته گذشته که خود آفریده است باخبر می شود، گویا هیچ چیز به چیز دیگری ربط ندارد و این نابسمانی ها هم به دولت ارتباطی ندارد.
وی در همین خصوص اضافه کرد: چه ربطی بین صف های طولانی با وعده های توخالی دولت، چه ربطی بین سیاست های اقتصادی دولت با وضعیت خانمان سوز بورس و چه ربطی بین برجام و دلار ۲۵ هزار تومانی وجود دارد؟ آنچه به شما ربط دارد توزیع رانت های فولاد، سیمان، قیر، متانول و اتانول میان اقوام، بستگان و سایر وابستگان است که دستگاه عدلیه نسبت به بیرون کشیدن لقمه های حرام از حلقوم رانت خواران وا داشته است، در سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، شفاف می گویم که یکی از مهمترین موانع بر سر راه تولید و پیشرفت کشور همین دولت ناکارآمد است، پالایش تفکر وابسته و دلبسته به غرب از نظام حکمرانی کشور یکی از  مصادیق مانع زدایی است که به لطف الهی و هوشیاری هم میهنان عزیز امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ رقم بخورد.
نماینده مردم کرج گفت: یکی از موانع مهم تولید بی ثباتی در محیط اقتصادی از طریق تورم و تکثر قوانین و مقررات است، مجوزهای کسب و کار از حیث تاخیرهای موجه، رفتارهای تبعیض آمیز، استعلام های مکرر و عدم شفافیت همچنان در صدر موانع کسب و کار قرار دارد، اهتمام در حذف بروکراسی زائد و مقررات زدایی را یک ضرورت فوری دانست، گام مهم دیگر تمرکز کامل و عملی بر درگاه ملی مجوزهای کشور است به عنوان مرجع اصلی فعالان اقتصادی برای اعتلا و اقدام نسبت به راه اندازی هرگونه کسب و کار جدید است.
وی در پایان  خطاب  به وزیر نیرو، بیان کرد: استان البرز در رده بحرانی ترین استان های کشور قرار دارد، رسیدگی فوری و ویژه جهت جلوگیری از کمبود و قطعی های مکرر آب همچون تابستان گذشته مورد توجه قرار گیرد.
کد مطلب: 147736
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *