۰
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۱

کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ مدال طلای حسن یزدانی، کامران قاسمپور و علی شعبانی، ۳ نقره علیرضا سرلک، مصطفی حسین خانی و علی سوادکوهی و ۲ برنز مرتضی قیاسی و امین طاهری، بر سکوی نخست آسیا ایستاد.
کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی کشتی آزاد ایران با سه مدال طلای حسن یزدانی، کامران قاسمپور و علی شعبانی، سه نقره علیرضا سرلک، مصطفی حسین خانی و علی سوادکوهی و دو برنز مرتضی قیاسی و امین طاهری، بر سکوی نخست آسیا ایستاد.
به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان، حسن یزدانی در ۸۶ و کامران قاسمپور در ۹۲ کیلوگرم با شکست رقیبان‌شان صاحب مدال طلا شدند، مصطفی حسین خانی در ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و امین طاهری نیز در سنگین وزن به مدال برنز رسید.
به این ترتیب با احتساب یک مدال طلای علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم، ۲ مدال نقره علیرضا سرلک در ۵۷ و علی سوادکوهی در ۷۹ کیلوگرم و یک مدال برنز مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم که روز گذشته (شنبه) در جریان رقابت های ۵ وزن نخست بدست آمد، تیم ملی کشتی آزاد ایران در مجموع با ۳ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.
در روز پایانی این رقابت ها و در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز جهان، در دیدار فینال برابر کایپانوف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
حسین خانی پیش از این در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ از سد اختیار نوروزاف از ازبکستان گذشت. وی دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۳ سئونگ چول لی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی نیز آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را ۱۱ بر صفر برد و راهی فینال شد.
در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دیدار فینال مقابل دیپاک پونیا از هند در پایان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلای آسیا شد.
یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۰ بر صفر هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل مصطفی العبید از عراق به روی تشک رفت و در ۳ دقیقه نخست مبارزه موفق به شکست ۱۰ بر صفر حریف شد و به فینال رسید.
در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پور دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان در دیدار فینال مقابل مونخباتور از مغولستان رفت و در پایان تایم نخست با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت ها را قاطعانه از آن خود کرد.
قاسمپور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس سانجیت از هند را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و در نیمه نهایی نیز برابر رستم شودیف از ازبکستان، ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری دارنده ۲ مدال برنز امیدهای جهان در دیدار رده بندی مقابل دونگوان کیم از کره جنوبی با ضربه فنی به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد.
طاهری پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس ۱۱ بر صفر عمر سارم از سوریه را برد اما در نیمه نهایی مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان در حالیکه ۶ بر صفر پیش بود در یک غافلگیری ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازماند.
مجید داستان دیگر نماینده ایران در ۵ وزن پایانی بود که در همان دور نخست مقابل راویندر از هند شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. امیرحسین حسینی در ۷۰ کیلوگرم نیز دیگر حذف شده ایران در روز نخست رقابت ها بود.
کد مطلب: 148027
برچسب ها: کشتی آزاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *