۰
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۲

رشد ۳ برابری غرق شدگی در هرمزگان!

سرپرست هئیت نجات غریق و غواصی استان هرمزگان از رشد ۳ برابری فوتی ناشی از غرق شدگی فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
رشد ۳ برابری غرق شدگی در هرمزگان!
سرپرست هئیت نجات غریق و غواصی استان هرمزگان از رشد ۳ برابری فوتی ناشی از غرق شدگی فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
مجتبی عامری سیاهوئی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به این که ساماندهی سواحل کشور بر عهده وزارت کشور است و صیانت و حفاظت از سازه های آبی و به عهده وزارت نیرو می باشد  و طبق شرح وظایف فدراسیون نجات غریق و غواصی، پرورش نیروهای متخصص را به عهده دارد.
وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۵ سد مخزنی بزرگ، ۴۲ سد خاکی، ۱۲۰۰ سازه آبخیزداری، ۶۱ کیلومتر کانال روباز بتنی، ۲۰ هزار کیلومتر رودخانه در سطح استان، ۹۰۰ کیلومتر ساحل خلیج فارس و دریای عمان و همچنین ۶۰۰ کیلومتر کرانه ساحلی ۱۴ جزیره مناطقی هستند که احتمال خطر در آنها وجود دارد.
سرپرست هئیت نجات غریق و غواصی استان هرمزگان بیان کرد: با کمال تأسف باید اعلام کنم در سال ۱۳۹۹ حدود ۸۱ مورد فوتی ناشی از غرق شدگی در سطح هرمزگان توسط مرکز فوریت‌های اورژانس به ثبت رسیده است.
عامری بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری هم با گزارش ۲۲ فوتی ناشی از غرق شدگی زنگ خطر جدی به مسئولین می زند که چاره اندیشی در این خصوص صورت گیرد.
سرپرست هیئت نجات غریق و غواصی استان به تشریح موارد غرق شده در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت و اضافه کرد: ۱۱ فوتی در دریا، ۳ فوتی در استخر و ۳ فوتی در رودخانه  بیشتر فوتی داشتند.
وی ضمن آمادگی همکاری با نهادهای مربوطه اضافه کرد: نصب و نوسازی علائم هشدار دهنده در مناطق حادثه خیز، حصار کشی، ایجاد ایستگاه امداد و نجات سیار در فصول شلوغ و در مناطق پر تردد آبی ، آموزش به افراد محلی در مناطق حادثه خیز، اعلام پیامی به افراد در هنگام ورود به مناطق حادثه خیز ، و.... از جمله مواردی پیشگیری از غرق شدگی برشمرد.
کد مطلب: 148265
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *