۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴
در پی تحریم ایران و ناتوانی عربستان رخ داد؛

تولید نفت اوپک 400 هزار بشکه در روز کاهش یافت

به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، میزان تولید نفت اوپک طی ماه جولای با ۳۹۳ هزار بشکه در روز کاهش به کمتر از ۳۱.۱۶۵ میلیون بشکه در روز رسیده است . این رقم در ماه ژوئن به بیش از ۳۱.۵۵۸ میلیون بشکه در روز رسیده بود .
تولید نفت اوپک 400 هزار بشکه در روز کاهش یافت
میزان تولید نفت اوپک طی ماه می به بیش از ۳۱.۶۲ میلیون بشکه در روز رسیده بود که این رقم بالاترین رکورد از اکتبر ۲۰۰۸ میلادی به شمار می رفت . بر این اساس ، میزان تولید نفت ایران نیز با ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش به کمتر از ۲.۸۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که این پایین ترین رقم از فوریه ۱۹۹۹ میلادی به شمار می رود . ایران در ماه جولای پس از عربستان و عراق به سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک تبدیل شده است . ایران از ماه می ۲۰۰۰ میلادی تا کنون پس از عربستان دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک بوده است .

اعمال تحریمهای جدید از سوی آمریکا و اروپا بر ضد صنعت نفت ایران تاثیر زیادی بر کاهش تولید و صادرات نفت این کشور و اوپک داشته است . بر این اساس میزان تولید نفت عربستان نیز طی ماه گذشته با ۵۰ هزار بشکه افزایش به ۹.۸۸ میلیون بشکه در روز رسیده است . تولید نفت عربستان نیز در ماه می به بیش از ۹.۹ میلیون بشکه در روز رسیده بود که بالاترین رقم از سال ۱۹۸۹ میلادی به شمار می رود .

تولید نفت عراق نیز در این مدت با ۱۰ هزار بشکه کاهش به ۲.۹۵ میلیون بشکه در روز رسیده است . تولید نفت عراق در ماه آوریل به بیش از ۲.۹۸ میلیون بشکه در روز رسید که این رقم بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۰۰ میلادی بود .
کد مطلب: 1490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *