۰
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۰

تائید سه مورد کرونای هندی در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تائید و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمونه آزمایش کرونای پیشرفته سه نفر از ۲۱ اتباع خارجی که در بوشهر در قرنطینه قرار دارند مثبت اعلام شد.
تائید سه مورد کرونای هندی در بوشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تائید و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمونه آزمایش کرونای پیشرفته سه نفر از ۲۱ اتباع خارجی که در بوشهر در قرنطینه قرار دارند مثبت اعلام شد.

به گزارش ایرنا، دکترسعید کشمیری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: به منظور اطمینان خاطر از روند سلامتی دیگر افراد که در محل اسکان خود در شرایط قرنطینه قرار دارند و همچنین برای کنترل بیماری، شرایط قرنطینه برای این افراد تشدید شد.

وی اظهار کرد: با اقدام به موقع در کشف و رهگیری، این افراد از همان ابتدا در محل اسکان خود در شرایط قرنطینه قرار گرفتند.

کشمیری ادامه داد: هرچند پیش تر ابتلای ۹ نفر از این اتباع به کرونای معمولی مثبت اعلام شد، اما با تصمیم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همه ۲۱ نفر تبعه خارجی، تا کسب بهبودی کامل در شرایط شدید قرنطینه قرار دارند.

وی یادآورشد: وضعیت قرنطینه، نتایج آزمایش و شرایط مراقبت و نگهداری از این اتباع نیز در تماسی تلفنی به اطلاع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسانده شد.

۲ هفته پیش ۱۹ تبعه هندی و ۲ تبعه پاکستانی از استان‌های همجوار وارد بوشهر شده بودند که با حساسیت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ابتلای ۹ نفر از آنان به کرونای معمولی تائید شد و بلافاصله در محل اسکان خود در شرایط قرنطینه قرار گرفتند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به تعداد ۳۴۷ نفر کاهش یافته که از این شمار ۴۳ نفر در بخش‌های ویژه و ۱۲ نفر از آنان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری شمار جان باختگان امروز در اثر ابتلا به کرونا در استان بوشهر را هفت نفر اعلام کرد و افزود: این افراد شامل سه  زن ۶۲، ۷۳ و ۷۷ ساله  و چهار مرد ۶۳ ،۶۶ ، ۸۲ و ۲۴ ساله با سابقه فشار خون، دیابت و بدون سابقه بیماری بودند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود:  با احتساب موارد مثبت امروز، از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۳۷هزار و ۶۳۸ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و یک هزار و ۷۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

در زمان حاضر ۶شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و یک شهرستان زرد کرونایی قرار دارند.
کد مطلب: 149537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *