۰
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۲
آیت‌الله سید یحیی جعفری‌:

مردم تمایلی به بچه‌دار شدن ندارند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: ‌شرایط اقتصادی نامناسب یکی از دلایلی است که مردم تمایل خود نسبت به بچه‌دار شدن را از دست داده‌اند
 آیت‌الله سید یحیی جعفری شامگاه امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار داشت: قرآن و اهل بیت (ع) راهنمای ما شیعیان در زندگی هستند.
وی بیان کرد: توجه به آموزه‌های قرآنی و سنت اهل بیت (ع) باید در جامعه پررنگ‌تر شود و مردم با ائمه معصوم (ع) و روایت آنها آشنایی پیدا کنند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: بحث کاهش جمعیت موضوعی است که باید به صورت دقیق و زیر نظر یک وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد و نتایج به دست آمده به جامعه اطلاع داده شود.
جعفری تصریح کرد: شرایط اقتصادی نامناسب یکی از دلایلی است که مردم تمایل خود نسبت به بچه‌دار شدن را از دست داده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به درگذشت جهانبخش صادقی هنرمند نقاش اظهار داشت: این هنرمند در ۱۶ سالگی در شب میلاد امام حسین (ع) مشغول آذین‌بندی خیابان بود که دچار سانحه شد و از آن روز به بعد با وجود قطعی نخاع و معلولیت ۸۵ درصدی امیدش را از دست نداد و نقاش چیره‌دستی شد.
وی افزود: صادقی یک سال در آسایشگاه بهزیستی زندگی کرد و در دیداری که با هنرجویان داشت به نقاشی روی آورد.
سعیدی تصریح کرد: صادقی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اثر خلق کرده است و سرمایه‌گذاری هنری وی برای شهدا قابل توجه است.
وی خاطرنشان کرد: آیین تشییع صادقی در سیرجان با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد و مجلس بزرگداشت وی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه فردا در محل مسجد امام رضا (ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.
سعیدی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان تصریح کرد: این جشنواره تاثیر ارزشمندی را در عرصه بین‌المللی داشت.
وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در مورد افزایش جمعیت در ایران دغدغه‌هایی دارند که این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان کرمان قرار گرفته است تا راهکارهای مناسب در این زمینه ارائه شود.
کد مطلب: 14963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *