; ?>; ?> شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران؟ - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۴

شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران؟

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی کرونای هندی و آفریقایی در کشور و از احتمال شیوع آن در این استان خبر داد.
شیوع کرونای آفریقایی و هندی در مازندران؟
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی کرونای هندی و آفریقایی در کشور و از احتمال شیوع آن در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، قاسم اویس امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ویروس کرونای هندی و آفریقایی در کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: احتمال شیوع این سوش ها در استان طبیعی است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنیم.

وی شیوع ویروس کرونای انگلیسی در مناطق مختلف کشور و استان را از مهم‌ترین نگرانی‌ها در سال جاری عنوان کرد و گفت: در آستانه عید فطر و تعطیلات شاهد کاهش روند بیماری هستیم و از عادی‌انگاری و سفر به عنوان عامل‌های تشدید کننده نگران هستیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: وضعیت کرونایی استان از نظر بیماران بستری و فوتی رو به نزول است.

اویس اظهار کرد: این طرح از ۲۱ بهمن سال قبل آغاز شد و قرار بود در زمستان فاز اول واکسیناسیون مربوط به گروه‌های نخست شامل بخش بهداشت و درمان و غیره انجام شود.

وی با بیان اینکه در فاز دوم گروه‌های سنتی ۸۰ سال به بعد و سپس گروه‌های بعدی واکسینه می‌شوند، گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار دوز واکسن دریافت کردیم و ۸۰ درصد تزریق واکسن در استان انجام شده است.

اویس یادآور شد: تمامی واکسن‌ها در سامانه ثبت می‌شود و تاکنون واکسن گروه‌های مختلف شامل همکاران بهداشتی درمانی، پاکبانان، سالمندان و غیره انجام شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اعلام گروه سنی جدید نسبت به تزریق واکسن افراد جامانده از گروه‌های قبلی اقدام می‌شود.

اویس در پایان یادآور شد: عادی انگاری شرایط، رفت و آمدها و دید وبازدیدها سبب می‌شود به پیک جدید وارد شویم و خوشبختانه طی یک هفته گذشته در یک وضعیت پایدار و باثبات روبرو هستیم.
کد مطلب: 149770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *