۰
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۶

قدیمی‌ترین سینمای مسکو بازگشایی شد

قدیمی‌ترین سینمای شهر مسکو متعلق به دوران تزارها بعد از هفت سال با بودجه حدود ۳۰ میلیون دلاری بازسازی و بازگشایی شد.
قدیمی‌ترین سینمای مسکو بازگشایی شد
قدیمی‌ترین سینمای شهر مسکو متعلق به دوران تزارها بعد از هفت سال با بودجه حدود ۳۰ میلیون دلاری بازسازی و بازگشایی شد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه گاردین چاپ لندن، سینمای خودوژستونی (Khudozhestvenny) سینمایی چندطبقه که فیلم رزم‌ناو پوتمکین (سرگئی آیزنشتاین، ۱۹۲۵) را اولین بار سال ۱۹۲۶ نمایش داد، بعد از هفت سال بازسازی به چرخه خدمت هنری به سینمادوستان برگشت. این سینما که اول بار در سال ۱۹۰۹ آغاز به کار کرد، مدرکی دال بر علاقه‌مندی شهروندان روسی به هنر سینما از ابتدای قرن بیستم است.
با اینکه این سینما در زمان محدودیت های کرونایی بازگشایی شد، الکساندر ماموت سرمایه دار روس که در بازسازی این سینما سهمی داشته است می گوید: این زمانه عجیب بیماری نیز می‌گدرد. مردم نمی خواهند این زندگی دشورای که به اها تحمیل شده ادامه دهند و به زندگی شهری عادی برمی‌گردند؛ به محض اینکه فیلم های جدید ساخته و اکران شود سینماها نیز جان می‌گیرند.

بازسازی این سینما شامل مرمت نمای تاریخی آن همچنین فضاهای داخلی آینه های منعکس کننده و میزهای سنگی و فلزی براق داخلی همه شامل این بازسازی بوده اند.
سالن اصلی سینما سالن اپرا بوده است تا وقتی در سال ۱۹۳۱ فیلم جاده زندگی نمایش داده شد و وقتی در سال ۱۹۲۶ فیلم روزم ناو پوتمکین روی پرده رفت نمای سینما نیز برای شور بخشیدن به تماشاچیان به شکلی از یک رزم‌ناو درامد. سالن اصلی این سینما ۴۷۴ صندلی دارد که به تجهیزات مدرن صدا نیز مجهز شده است. دو سالن با ۴۷ صندلی نیز به انتهای پلکان سنگی افزوده شده اند که بر لابی بنا مشرف هستند و یک اتاق نمایش با ۲۱ صندلی که از کتابخانه مجازی راه دارد. رستورانی نیز در طبقه اول تعبیه شده است.
کد مطلب: 151068
برچسب ها: مسکو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *