; ?>; ?> کشف بقایای وایکینگها در سوئد - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

کشف بقایای وایکینگها در سوئد

چند قبر متعلق به وایکینگ‌ها به همراه چند اثر تاریخی در سوئد کشف شد. به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، کاوش در سوئد به کشف هفت قبر متعلق به وایکینگ‌ها که اسکلت‌های سالمی از جمله بقایای دو کودک دوقلو را در خود جای داده‌اند منجر شد.
کشف بقایای وایکینگها در سوئد
چند قبر متعلق به وایکینگ‌ها به همراه چند اثر تاریخی در سوئد کشف شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، کاوش در سوئد به کشف هفت قبر متعلق به وایکینگ‌ها که اسکلت‌های سالمی از جمله بقایای دو کودک دوقلو را در خود جای داده‌اند منجر شد.
باستان‌شناسان بقایای هزارساله هشت نفر را که چهار نفر از آن‌ها بزرگسال و چهار نفر کودک هستند در قبرهای واقع در شهر «سیگتونا» کشف کرده‌ و معتقدند این افراد وایکینگ‌هایی بوده‌اند که به مسیحیت روی آورده بودند.
به گفته یکی از باستان‌شناسان، اغلب این افراد درحالی که به پشت خوابانده شده بودند دفن شده‌اند؛ این درحالی است که در آن زمان پیروان سنت‌های وایکینگ‌های سوئد درگذشتگان خود را می‌سوزاندند.
همچنین بقایای زغال چوب و جعبه‌های سوخته نشان می‌دهد دست کم برای تدفین چهار مورد از این افراد از تشریفات مرتبط با آتش استفاده شده است.
بر روی چهار قبر نیز تل‌های سنگ کشف شده است. همچنین در اطراف یکی از این قبرها سنگ‌ها در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند.
در این قبرها چند اثر تاریخی قابل توجه نیز کشف شده است. یکی از این افراد درحالی دفن شده بود که یک کمربند چرمی با سگگی از جنس نقره و مس در کنار او قرار داده شده و چند سکه نقره نیز در دهان او قرار داشت.
به گفته یکی از باستان‌شناسانی که در کشف این بقایا نقش داشته است، قرار دادن سکه در دهان اجساد روشی تقریبا مرسوم برای مسیحیان دوره وایکینگ‌های سوئد محسوب می‌شود.
همچنین در یکی از این قبرها یک شانه‌ حکاکی‌شده از جنس استخوان کشف شده است.
تحقیق درباره این آثار تاریخی و اسکلت‌ها همچنان ادامه دارد.
کد مطلب: 153335
برچسب ها: وایکینگها
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *