۰
دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸

۶۸ کشته براثر رعد و برق در هند

پلیس هند اعلام کرد در یک روز گذشته وقوع رعد و برق در چند شهر ایالت‌های راجستان، اوتار پرادش و مادیا پرادش باعث کشته شدن ۶۸ نفر از جمله ۷ کودک شده است.
۶۸ کشته براثر رعد و برق در هند
پلیس هند اعلام کرد در یک روز گذشته وقوع رعد و برق در چند شهر ایالت‌های راجستان، اوتار پرادش و مادیا پرادش باعث کشته شدن ۶۸ نفر از جمله ۷ کودک شده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از "ایندیا تودی"، پلیس افزود: ۲۱ نفر از جمله شش کودک نیز در شهرهای جیپور، کوتا، جالوار و دولپور واقع در ایالت راجستان به دلیل برخورد صاعقه مجروح شده‌اند.
یک مقام پلیس توضیح داد: روز گذشته ۱۱ نفر درحالی که در برج‌های قلعه توریستی "امبر" در راجستان مشغول عکاسی بودند، صاعقه به آن‌ها برخورد کرد و جان خود را از دست دادند.
موارد دیگر مرگ براثر صاعقه درحالی رخ داده است که افراد در فضای باز و مناطق مرتفع قرار داشتند.
اما در ایالت اوتار پرادش نیز که پرجمعیت‌ترین ایالت هند است ۴۱ نفر که در میان آن‌ها زنان و کودکان حضور دارند به دلیل برخورد صاعقه جان خود را از دست داده‌اند.
یک مقام ایالتی در این خصوص گفت: بیشترین موارد مرگ و میر در منطقه پریاگراج اتفاق افتاده است و صاعقه جان ۱۴ نفر را در این منطقه گرفته است.
به گفته مقامات دولتی ایالت مادیا پرادش، در یک روز گذشته ۷ نفر در مناطق مختلف این ایالت به دلیل برخورد صاعقه به آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
سال گذشته نیز در صاعقه در دو ایالت بیهار و اوتار پرادش، جان ۱۱۶ نفر را گرفت. 
در سال ۲۰۱۹، بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق مختلف هند به دلیل وقوع سیل و رانش زمین جان خود را از دست دادند. 
باران‌های موسمی (مانسون) که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین منطقه برجای می‌گذارد. 
مانسون حدود ۷۰ درصد بارش سالانه هند را تامین می‌کند و برداشت محصولات مهم کشاورزی مانند برنج، گندم، نیشکر و دانه‌های روغنی مانند سویا به آن وابسته است. حدود ۱۵ درصد از اقتصاد ۲ تریلیون دلاری هند به بخش کشاورزی اختصاص دارد اما این بخش نیمی از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرده است
این فصل در جنوب آسیا با سیل‌های گسترده و طوفان‌های شدید همراه است.
کد مطلب: 153496
برچسب ها: رعد و برق هند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *