۰
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵

اعلام برگزیدگان ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون

برگزیدگان چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
اعلام برگزیدگان ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون
برگزیدگان چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار ۴۲ ایده‌پرداز یا گروه ایده‌پردازی، در مرحله پایانی از سوی دبیرخانه رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی انتخاب شد تا در روز رویداد برای ارائه این ایده‌ها به سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران آماده شود.
این آثار از بین ۱۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه پس از پایان دوره‌های آموزشی و جلسه‌های گفت‌وگوی مجازی با استادان راهنما، طراحان و متخصصان این حوزه برگزیده شد و ملاک انتخاب آن، توان دبیرخانه ایده‌آزاد برای ایجاد امکان جذب حامی صنعتی و مالی است و این انتخاب به این معنی نیست که ایده‌هایی که به این مرحله راه پیدا نکرده‌اند از نظر کیفیت در سطح پایین‌تری قرار داشته‌اند.
بر همین اساس از بین ۱۵۴ ایده منتخب در مرحله اول داوری این رویداد، ۱۰۰ طرح پس از اصلاح و تکمیل به دبیرخانه رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی ارسال شد و از این بین ۱۲ طرح برای ارائه حضوری در روز رویداد و ۳۰ طرح دیگر برای ارائه در دفترچه ایده‌های منتخب رویداد انتخاب شدند. همچنین ۲۸ طرح نیز به‌عنوان طرح‌های قابل قبول اما نیاز به اصلاح و تکمیل معرفی شده‌است. امسال برای اولین بار یک گروه طراحی از کشور هند نیز در جمع ۱۲ طرح پایانی حضور و در روز رویداد به صورت مجازی ارائه خواهند داشت.
بر اساس این خبر، نیمی از ایده‌های منتخب در چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون پرورش فکری متعلق به بانوان، همچنین ۲۳ طرح ارسالی به این مرحله نیز از سوی دانش‌آموزان در رویداد ثبت شده است.
در چهارمین دوره رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی، همانند دوره قبل، نیمی از ایده‌های رسیده به رویداد را بازی‌های رومیزی تشکیل داده و ۵۱ ایده نیز در گروه بازی‌های رومیزی نشان‌دهنده رشد مداوم و محبوبیت این دسته از سرگرمی‌ها بین مخاطبان و طراحان است و توجه به این نکته در تدوین چشم‌انداز طراحی و تولید سرگرمی‌ها قابل تأمل است.
در همین حال با توجه به شیوع بیماری کرونا قرار است آیین پایانی رویداد که تاریخ آن در آینده اعلام خواهد شد، به‌صورت مجازی برگزار شود و ایده‌پردازان نیز فیلم‌های معرفی اثر خود را به این آیین ارسال کنند تا به صورت آفلاین برای علاقه‌مندان نمایش داده شود.
اسامی کامل برگزیدگان این رویداد در پایگاه خبری کانون پرورش فکری به نشانی www.kanoonnews.ir اعلام شده است.
اسامی برگزیدگان چهارمین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی کانون
کد مطلب: 154080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *