۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۵

طرحی جهانی برای توانمندسازی جوانان

معاون صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران گفت: طرحی را در ایران و 22 کشور جهان در حال اجرا داریم که به توانمندسازی آسیب پذیرترین نوجوانان و جوانان برای ورود به اشتغال پایدار کمک می کند.
طرحی جهانی برای توانمندسازی جوانان
معاون صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران گفت: طرحی را در ایران و 22 کشور جهان در حال اجرا داریم که به توانمندسازی آسیب پذیرترین نوجوانان و جوانان برای ورود به اشتغال پایدار کمک می کند.  
ژیل شوالیه در مراسم افتتاح مرکز حرفه آموزی، توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان کرمانشاه که امروز(13 مرداد) برگزارشد، به برخی از مداخلات تحت حمایت یونیسف برای نوجوانان و جوانان دنیا در دوران همه گیری شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: این سازمان در سطح جهان و بیش از 192 کشور دنیا دست در دست جوامع و دولت ها و شرکایش برای کودکان فعالیت می کند تا شیوع کرونا را کاهش داده و تاثیر اجتماعی و اقتصادی همه گیری را به افراد جوان و خانواده هایشان به حداقل برساند.
وی افزود: یونیسف در کنار برخی تمهیدات مفهوم یادگیری برای درآمدزایی را با هدف توانمندسازی آسیب پذیرترین نوجوانان و جوانان از طریق مهارت ها و منابع مورد نیاز اجرایی می کند تا آنها بتوانند با اثرات ثانویه کرونا در جوامع خودشان مقابله کنند و نیز برای انتقال از مدرسه به محیط کار حمایت شوند.
معاون صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایران اظهارکرد: در شرایط کنونی کودکان و نوجوانان بیش از هر زمان دیگری نیاز به انتقالی سهل و روان از آموزش به درآمدزایی دارند و این امر در صورتی میسر می شود که آنها مهارت ها و آموزش های درستی داشته باشند.
وی با بیان اینکه یونیسف یک برنامه جهانی را با هدف حمایت از فرصت های آتی برای زندگی و معیشتِ درحاشیه ترین و آسیب پذیرترین جوانان طراحی کرده گفت: این طرح هم اکنون در 23 کشور جهان و از جمله ایران درحال اجرا است.
شوالیه اضافه کرد: این طرح فرصتی برای حمایت از نوجوانان و جوانان است تا تبدیل به نیروی کار رقابتی شده و به رشد اقتصاد پایدار کشورشان کمک کنند، در واقع این طرح افراد جوان را قادر می سازد که چالش های پیش روی جوامع خود را شناسایی کنند و راه های کارآفرینانه ای برای مقابله با آنها خلق کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر یونیسف به همراه وزارت ورزش و جوانان در ایران در یک تلاش مشترک برای پاسخ به نیازهای افراد جوان آموزش هایی را به آنها دارد تا به آنها کمک کنیم درحالی که به دنیای بزرگسالی قدم می گذارند، راحت‌تر به اشتغال دسترسی و با جوامع محلی خود تعامل مثبتی داشته باشند.
معاون صندوق کودکان سازمان ملل در ایران در ادامه بااشاره به افتتاح مرکز حرفه آموزی، توانمندسازی، بهزیستی و کارافرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان کرمانشاه و دو مرکز دیگر در استان های البرز و تهران، اعلام کرد: این پروژه ها از محل برنامه توانمندسازی یونیسف و وزارت و ورزش و جوانان با مرکزیت کرمانشاه راه اندازی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح افراد 15 تا 24 ساله که مدت زیادی بیکار و یا بدون مهارت بوده اند مورد حمایت قرار می‌گیرند تا توانمند شده و بتوانند انتقالی سهل از مدرسه به یک کار شایسته داشته باشند. این افراد در این مراکز بصورت رایگان ثبت نام می شوند و از آموزش های مهارتی، شغلی، کارآموزی و حمایت های روانی و اجتماعی و مشاوره ها بهره مند شوند.
شوالیه در پایان تاکید کرد که اجرای چنین برنامه هایی برای توانمندسازی نوجوانان و جوانان بدون حمایت بخش های دولتی و غیردولتی میسر نخواهد بود.
کد مطلب: 154457
برچسب ها: یونیسف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *