۱
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۷
حادثه پشت حادثه؛ از تصادف تا آتش‌سوزی

آقای حاجی بابایی! چه زمانی عذرخواهی می‌کنید؟

حاجی بابایی در قبال هیچیک از حوادث اخیر عذرخواهی نکرده است
حاجی بابایی در قبال هیچیک از حوادث اخیر عذرخواهی نکرده است

هنوز خبر درگذشت تعدادی از دانش‌‌آموزان در تصادفات پیاپی کاروانهای راهیان نور تازه است که خبر سوختگی تعداد دیگری از دانش‌آموزان در مدرسه‌ای در پیرانشهر مخابره شد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در این حادثه ۴۵ دختر دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدایی مدرسه شین‌آباد در پیرانشهر آذربایجان غربی در آتش‌سوزی کلاس درس گرفتار شدند و ۳۳ نفر دچار سوختگی شدند که حال تعدادی از آنها وخیم است. این چندمین بار است که در مدارس کشور آتش‌سوزی رخ می‌دهد. مرگ ۱۳ دانش‌آموز و یک سرباز معلم روستای سفیلان استان چهارمحال و بختیاری در میان آتش در دی ماه ۸۳، سوختگی ۸ دانش‌آموز در روستای درودزن استان فارس در سال ۸۵ و سوختگی یک معلم فداکار بر اثر انفجار بخاری در روستای المنی شهرستان نورآباد استان لرستان در همان سال که مانع از آسیب رسیدن به ۲۳ دانش‌آموز شد، از جمله این حوادث بود. حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش که از جمله وعده‌های مهم او جمع‌آوری کلاس‌های کپری و غیراستاندارد بود، در سال ۸۹ در بخشنامه‌ای به کلیه ادارات آموزش و پرورش استان‌ها استفاده از لوازم گرمایشی استاندارد را در کلاس‌ها اجباری کرد. اما گویا این بخشنامه بی‌فایده بوده است.
از سوی دیگر طی هفته‌های گذشته هم شاهد کشته و زخمی شدن ده‌ها دانش‌آموز اعزامی به مناطق جنگی در قالب کاروان‌های راهیان نور بودیم که در پی چند حادثه رانندگی رخ داد؛ اما وزیر آموزش و پرورش که در مجموعه تحت امر او، اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در قالب درس آمادگی دفاعی اجباری شده، نه تنها در قبال این حوادث پاسخگو نبود بلکه حتی عذرخواهی هم نکرد، حال، با وقوع حادثه‌ای جدید که حاصل آن سوختگی تعداد دیگری دانش‌آموز، این بار در کلاس درس- و نه در جاده‌ ها- است انتظار اینکه آقای حاجی بابایی صندلی وزارت را ترک کند انتظار بیهوده‌ای است؛ حداقل انتظار می‌رود وزیر آموزش و پرورش که برخی می‌گویند سودای ریاست جمهوری هم در سردارد در پی این همه حادثه دلخراش، عذرخواهی کند تا شاید اندکی از بار اشتباهاتش کم شود.

کد مطلب: 15725
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *