۰
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵

کاهش تقاضا برای آیفون ۱۳

شرکت اپل به تامین کنندگان قطعه خود اعلام کرد که تقاضا برای مدلهای آیفون ۱۳ آهسته شده است.
کاهش تقاضا برای آیفون ۱۳
شرکت اپل به تامین کنندگان قطعه خود اعلام کرد که تقاضا برای مدلهای آیفون ۱۳ آهسته شده است.
به گزارش ایسنا، بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه این خبر را گزارش کرد که نشان می دهد بعضی از مصرف کنندگان تصمیم گرفته اند دنبال محصولات نایاب نباشند. کمبود قطعات باعث تاخیر طولانی در زمان تحویل مدل های جدید آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس به مشتریان شده است. فروش این مدل‌ها در سپتامبر آغاز شد اما تاریخ تحویل سفارش‌های ثبت شده در وب سایت اپل به مدت بیش از یک ماه دیگر اعلام شد.
اپل پیشتر به دلیل کمبود جهانی تراشه تولید آیفون ۱۳ را حداکثر ۱۰ میلیون دستگاه کاهش داده بود اما اکنون به فروشندگان قطعات اعلام کرده که سفارش‌های داده شده ممکن است محقق نشوند.
کمبود جهانی تراشه که در ابتدا به دلیل تقاضای بالا برای تلفنهای هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی شخصی دیگر در اوج بحران پاندمی کووید ۱۹ پیش آمد، صنعت خودروسازی را با کمبود قطعات روبرو کرده بود و اکنون تولید شرکت‌های مختلف از جنرال موتورز گرفته تا اپل را مختل کرده است.
تیم کوک، مدیرعامل اپل در اکتبر هشدار داده بود کمبود قطعات شش میلیارد دلار به فروش این شرکت در سه ماهه چهارم ضرر خواهد زد و کمبود تراشه بر تولید اکثر محصولات این شرکت تاثیر گذاشته است.
بر اساس گزارش رویترز، نیک کی ماه گذشته گزارش کرده بود اپل حتی تولید تبلت‌های آی پد را کاهش داده تا قطعات بیشتری به تولید آیفون ۱۳ اختصاص دهد. سازنده آیفون تولید آیفون ۱۳ را در اولویت قرار داد زیرا تقاضای بیشتری برای این تلفن هوشمند نسبت به آی‌پد پیش بینی می کرد. با وجود این که تولید آیفون ۱۳ از تعطیلی کارخانه‌ها در آسیا آسیب دیده و پایین‌تر از تقاضای بالا در نیمه دوم سال بوده اما اپل بهتر از شرکت‌های دیگر در برابر کمبود قطعات ظاهر شد که به دلیل قدرت خرید عظیم و توافق‌های تامین بلندمدت با فروشندگان تراشه بوده که کمک کرده است سهم بازار رقیبانش درسه ماهه سوم را ببلعد.
کد مطلب: 158322
برچسب ها: اپل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *