۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸

از حاجی بابایی شکایت می‌کنم

یکی از نمایندگان مجلس با نگارش نامه ای سرگشاده با انتقاد شدید از نحوه برخورد وزیر کشور با حادثه دلخراش آتش سوزی در مدرسه ای در روستای شین آباد پیرانشهر اعلام کرد که اگر مجلس از وزیر توضیح نخواهد، از مسئولان ماجرا شکایت خواهد کرد.
به گزارش فرارو، محمد دامادی نماینده مردم ساری در این نامه که رونوشتی از آن برای دفتر سران قوا ارسال شده است، نوشت: «فاجعه صبح روز چهارشنبه گذشته تنی چند از معصوم ترین فرزندان این خاک را در آتش بی خردی و بی مسئولیتی برخی به اصطلاح مدیران سوزانده آن چنان است که دل هر انسانی از دیدن چهره امروزشان بر تخت بیمارستان به درد می آید، دردی که لاجرم باید عرق شرم بر پیشانی همه دست اندرکاران این ماجرا بشاند. شرم از رخدادن فاجعه ای که جبران آن ممکن نیست»
نماینده ساری با انتقاد از واکنش وزیر آموزش و پرورش نسبت به این حادثه نوشت: «جای تعجب اما اینجاست که به رغم فاجعه رخ داده، وزیر مربوطه از یک عذر خواهی ساده دریغ کرده است. این در شرایطی ست که در همین سال جاری حوادث ناگوار دیگری نیز رخ داده و خانواده های بسیاری را داغدار جوانان و نوجوانان شان کرده است. اما ظاهرا تکرار فجایع نیز سبب شرمندگی مسئولان نیست.»
این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: «شک نکنید که اگر اتفاقی مشابه در کشوری دیگر همچون کره ،ژاپن و... رخ می داد وزیر مربوطه قطعا تا امروز یا خودکشی کرده بود و یا استعفا داده و کنار رفته بود اما در این سرا حکایت وارونه است. چرا؟ به این دلیل که در این کشور فرزندان فلان وزیر، بنده وکیل و دیگر مسئولان به همان مدارسی نمی روند که فرزندان سایر ملت در آن به تحصیل علم مشغولند. بنابر این وقتی درد مشترک نداریم انتظار فریاد مشترک نیز بیهوده است.»
دامادی حادثه پیرانشهر را "بی آبرویی بزرگ" دانست و نوشت: «شاید اگر چند ماه قبل سخن منتقدین به حادثه ماجرای مربوط به کاروان راهیان نور را که نه به محتوای سفر بلکه به شکل اجرای آن انتقاد می کردند شنیده می شد، امروز عزادار نبودیم.»
این نماینده در نامه خود آورده است: «این بار مساله برای ما طرح استیضاح نیست. مساله فراتر از این حرف هاست. حرف از این است که باید همچنان در این کشور کسانی باشند که رگ غیرتشان برای بی کفایتی هایی نظیر این بیرون بزند.»
دامادی در پایان تصریح کرد: «بنده بدین وسیله اعلام می کنم که اگر مجلس نخواهد در نخستین جلسه علنی اش نسبت به ابن ماجرا واکنش نشان دهد و از وزیر توضیح بخواهد، اینجانب با حضور در دادگاهی صالحه از مسئولان ماجرا شکایت کرده و تا حصول نتیجه پیگیر آن خواهم بود.»
کد مطلب: 15943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *